|
|
|
|---|---|
|
På tvätthallen finns tryckluftsuttag och jag funderar på följande. är det dumt att blåsa av vattnet från bilen med luft?? Med tanke på ev. olja i luften. Borde ju vara finemang i synnerhet på svåråtkomliga ställen som tanklocksbrunnen etc. Vad tycker panelen?? mvh Göran Min bil Länk | |
|
På dom svåråtkommliga ställena så funkar det nog....känns som att olja är bättre än vatten. Jag testade lite föratt få bort vatten som samlas i backspegelkåpan, och droppar ner på dörren när man kör, det fungerade bra men det märktes att det blev en tunn oljedimma på spegeln om man höll lite fel. Tror garanterat det är bättre än att låta vattnet va. |
|
| Personligen tycker jag det fungerar sådär att torka hela bilen. Däremot är tryckluften perfekt för lister, skarvar, backspeglar mm för att slippa rinningar. | |
|
perfekt, då blir det ett besök på Jula o hamdla lite:-) Tack för synpunkterna mvh Göran |
|
|
Japps, speciellt på vintern. Torkar perfekt i och runt alla spolarmunstycken, skarvar, bensinlocket osv. På sommarhalvåret kör jag med tryckluften fär att få bort vatten i alla skrymslen, lister m.m. Det blir mindre vattenrinningar när man lämnar tvätthallen och "blåser ur" bilen på valfri raksträcka :-) VIKTIGT! Tryckluft och högtryckssprutor genererar en otäckt högt ljudnivå för känsliga öron. Jag använder alltid öronproppar vid biltvätt, blivit en vana. Rekommenderar det varmt! ______ Joel - Länk |
|
| Kontrollera att kompressorn har ett olje/vattenfilter på utluften. Då är det alldeles utmärkt att använda för avtorkning. En lackbehandlad bil är löjligt lätt att blåsa torr!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.