AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
693

525 touring 01

la
13
lanner
325 touring 06
318 cab E30 93
Vad är rätt pris för denna
525 touring 01 imp 04 från Bmw Munchen
fullservad 2 ägare all doku, silver fin i plåten inga dörr uppslag eller dyl. Invändigt mkt fint skick.
skinn, sportstolar, xenon,cd-buisnes m vxl, navi-tv, el-lucka,
4xelhiss,6xairbag,avbl back+sidospeglar, acc, dsc, 18tum m paralelleker bradäck, telefon, sätesvärmare, stora datorn,
mm.

Har ni några förslag?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

beror ju miltalet...

Har den rullat 8-10.000mil så skulle jag säga 160-170'.

___
//Ulf
la
13
lanner
325 touring 06
318 cab E30 93
Missade detta miltalet är 13200mil
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
135-145tkr, finns många E39:or till salu än det finns köpare.

Värdering>Länk

mvh
tror på "Dutta":s värdering ca135ksek+-5ksek i slutpris.

Värderingslänken är intressant. Synd att de inte är tvungna att erbjuda en bil till det pris de anger. Då skulle jag genast köpa den istället för att kasta bort tid och pengar på att köpa den i Tyskland. Fast det är klart hade de fler parametrar för tillbehör (tex navi) och skick skulle kanske priset se annorlunda ut.
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Bilvärderingen tycker jag låg lågt för denna bil. Jag skulle också gissa på runt 140" då den har navi/tv.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
mikaelodoris> Länken tycker jag personlligen värderar lite lågt samt har en del brister som du säger. Likadant med annonser en del sätter attraktivt pris för en snabb affär medans andra sätter pris överkant.

mvh
Min värdering baseras på en ett år nyare 525kombi, med hyggligt med utr(bla nav) och betydligt färre mil. Kan bara önska lycka till med försäljningen!

Dutta: Vi delar tydligen uppfattning. Den svenska värderingen är en fingervisning, inte ett fast pris.
Jag glömde bort att nämna att jag nyligen kontrollerade priset för min bil hos Schwacke
Länk
där den värderades till 19000 € dvs knappt 10000 mer än hos bilpriser.se (trots att det var frågan om tyska bilhandlare och inte auktoriserade återförsäljare), vilket till en del kan förklaras av utrustningsnivån. Vidare påverkas priset väl om den köps hos bussiga Roffe, freundlicher Horst eller av en auktoriserad återförsäljare som kan bli av med BMW-märket (BMW i Tyskland skickar ut kontrollanter för att se om återförsäljaren sköter sig tex. för kontroll av om bilar får den service kunden har betalat för). Jag beklagar där börjar det bli lite OT, så jag slutar. :)
18" M Parallell hjulen är värda 12-16tkr lösa, så bara det får upp värdet, mycket eftertraktade fälgar, säljs med fördel om man kan nöja sig med simplare fälgar.

I övrigt håller jag med om 135-145tkr, det finns en av varje 525iA, 530iA och 525i M Sportpaket hos Tyska BMWhandlare med priser mellan €13990 och €16900 med ungefär samma utrustning, alla tre har minst taklucka, xenon, läder, navi+tv, så det finns konkurrens.

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.