AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.344

Värd att lägga pengar på?

He
27
Henke85
535i Sedan -91
Farsan köpte bilen jag har idag för att överaska mig så jag hade inte kollat på den, tycker att den är i bra skick, har gått igenom alla besiktningar hitils helt fel fria, dom tycker den ser fin ut..
den har iofs gått 30180 mil nu men motorn låter bra och går mkt bra.. lätt startad osv, och nu till frågan, vågar man lägga pengar på en sån bil som har gått så pass långt? hade tänkt mig en omlackering samt lite kjolar och spoilers och vinge, hur långt brukar dessa bilar gå om man behandlar dom väl? har även haft den inna på verkstad när den krånglade en del så dom bytte ut en del delar i motorn, samt ny kylare.
Bo
369
Booya
530iA Touring -94
Bara det att papsen din har givit dig bilen (fin gest av honom) gör ju att det känns värt att lägga en slant för att få den i fint skick. Är den ok rent maskinellt så har du ju, trots bilens ålder, en riktigt trevlig bil som med välskött service kommer glädja dig flertalet tusen mil.

Dock föreslår jag att första slanten läggs på slitdelar om dem inte nyligen är utbytta. Då alltså framvagnsbussningar/armar, motor/vxllådsfästen, silentblock, stödlager, skivor, stötdämpare mm.

"kjolar, spoilers och vinge" - hoppas jag betyder m5-paketet på sin höjd och inget annat. Eller kanske det räcker med en original 535-vinge och kanske framläppen från 540?

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Kör med några scoop på huven, krom gälar från realcar på skärmarna, dubbelvinge, zenderpaket, takvinge, 19" kromade fälgar, kromade m3 speglar med blinkers, fusk angel eyes, cristal clear blinkers runtom, 5 " utblås och möjligen tonade rutor :)
sa
22
salami
523iA Touring -98
Snälla, förstör inte bilen bara. Den är oftast som snyggast vältvättad och något sånär i originalutförande, men det är bara min åsikt.

;-) Salami

Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Tycker inte att du skall förstöra bilen med en massa plast. Som någon sa... Nöj dig med ett M5 paket och 18" fälgar på sin höjd. Det finns inget fulare än sönderstylade bilar.
He
27
Henke85
535i Sedan -91
jo det e ju m5 paket det få bli isåfall, hade tänkt mig orginal vingen, liten och diskret men ändå snygg, 18 tums har jag på nu (ace rex) passar mycket bra på den bilen, jo jag ska ju kolla över slitage delar först och främst.

har funderat på om lackeringen lite grann, va rör man sig i för priser när man skall göra en sån sak? 10000-20000 klassen? läste någon stans att man kunde åka ner till polen och få sin bil lackerad för en billig peng, bra gjort blir det me.. nån som kan stärka det?
larre
är det den här du fått? kanske är dumt att du ser priset men men...
Länk
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
LexCom: någon är jag och jag var ironisk
He
27
Henke85
535i Sedan -91
japp larre det är den jag har fått,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.