|
|
|
|---|---|
|
Hej, Vill få min 318i -88 att låta som den ska!!! Man hör ett visst svagt ljud när man gasar från bakväxeln, finns det nån bra olja man kan hälla i så att det slutar låta?? Redline har jag hört, funkar det?? Det tickar från motorn också och det vore trevligt att få bukt med. Jag bytte olja och tycker det låter bättre men inte helt bra. Köpte snik olja från Micro, 10-30w olja för 69:-/4liter. Finns det nån super olja man kan byta till??? Slutligen: Det klonkar från alla håll och kanter när man kör på gropig väg, det låter från alla fyra håll. Är det stötdämparna eller nån bussning?? Fet ställ är det enda stället | |
| tickandet från motorn skulle jag nog tro är att hydrallyftarna är slut.. dom kostar nog inte allt för mycket att byta.... | |
|
Fan det låter som ett riktigt skit göra. Brukar lyftarna inte ställa in sig om motorn får ordentligt med svin dyr olja?? Trodde dom var själv inställande eller vad det heter!! K-man Fet ställ är det enda stället |
|
| jo men efter ett tag blir de så pass slitna att de inte kan ställa in sig..sen kan ju kamen ha gått ner sig..när är den bytt sist? | |
|
Jag vet inte när nåt är bytt bilen är nyss inköpt och gått 20000mil. Nästa problem som jag blivit orolig över är att jag köpt snik olja och efter det har det blivit vitt kladd på oljestickan(på mitten)och den har börjat droppa olja!! Kan detta gå över om man byter till fetare och mindre vatten utblandat olja?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.