|
|
|
|---|---|
|
Har en 740ia i absolut toppskick med allt utan navi och tv. Vad tycker ni att man ska betala i försäkring för den. | |
|
Det hjälps inte vad vi tycker att du ska betala. Du får ringa runt bland försäkringsbolagen och höra vad DOM tycker att du ska betala istället. Eller hur menar du!?....börjar bli lite sent nu... |
|
|
Skicket har ingen betydelse vid en försäkrning, de har ju sina listor. Jag bor i en småstad och farsan stod på min försäkring när jag hade en 740 -95:a, och då fick jag betala 7300 om året. Full premie och merförsäkring mot vilt. |
|
|
Hur långt är ett snöre? Finns nog många här som tycker att du skall betala 100kr om året för din försäkring...... Att skenförsäkra sin bil har diskuterats häftigt på andra ställen: Länk Mats BMW CS #5847 |
|
|
Jo det är inte det bästa men vad gör man när man är 21 år? Jag skulle få betala ca 30 000 kr om jag stod på den själv, så då är valet inte så svårt. Det som är dyrt på en BMW överhuvudtaget är vagnskadeförsäkringen. Men att betala halva värdet på en bil bara i försäkring är inte klokt. Då är det vissa som kanske tycker att man får bita i det sura äpplet eller ge fan i och äga en 7:a., det tycker inte jag. |
|
|
740 power: Jag sålde en bilförsäkring igår och det gälde en 740 94 ägaren hade haft körkort i över 15 år och därför hamnade han i trafikbonusklass 9 som är högsta, och priset var 5000 +/- 300 och då ingick merförsäkring. Om du är 71 år så har du högsta klass men annars kan du beräkna på att du har klass 4 till 5årsdagen med körkort sen ökar det en klass varannat år så klass 5 på 5årsdagen klass 6 på 7årsdagen osv men hamnar du i högsta klass så har du en hint på vad den skulle kosta på Trygg hansa. han bor i en lite mindre stad! Alltid kul att sänka försäkring på bmw bilar,tyvärr så gillar inte TH Bmw överlag.... Mpower |
|
| betan, hur mycket påverkar klassen försäkringspremien? | |
|
Drutten:Jag rörde ihop klass och körkortstid innan.Så här funkar det: Alla börjar i klass fyra pga att kunna hantera systemet om man behöver använda trafikförsäkringen. Klass 5 efter 1 år klass6 2-4 år klass7 5-9 år klass8 10-14år klass9 15> Det jag har märkt när jag räknar på bilar är att just åldern är en stor faktor(körkortsår) på priset,givetvis uppenbara faktorer (märke,effekt,villaboende)spelar ochså roll. Behöver du använda trafikförsäkringen trillar man tillbaka 2 steg. Men byter du bolag så har du full klass igen!Det märkar alla som testar på internet och är 18 år att huu vilka priser...det är. Mpower |
|
|
Tackar för svaret betan. Det jag egentligen undrade över är hur mycket lägre premie man får per klass. T ex får man 10% lägre premie per klass eller? |
|
|
Det beror på priset från början och vilken försäkring man väljer (trafik,delkasko,vagnskada) så det är omöjligt att svara på men 10% är en bra gissning som kan stämma väl med tanke på att en som haft körkort i 20 år lätt får en "helförsäkring" för halva priset mot tex mig på 23 år, För att beräkna en bilförsäkring så grundar sig den på 30 olika parrametrar!(var kunden bor,bensin/diesel,bilmärke,årsmodell,körsträcka,kombi/sedan m.m). Som sagt 10% på en "vanlig"bil är det nog minst. Mpower |
|
|
Alltså det jag menade var/är hur mkt är det värt att betala för denna bil? Har fått en premie på 14" hel/år. Tycker att det är lite mycket,eftersom att jag ska denna bil som "extra"bil. Har haft körkort i 12år och har 10skadefria år. Bor i en liten stad,Strängnäs. Vill gärna ha lite tips på om man kan få billigare försäkring på nåt sett. Eller nåt bra och billigt bolag(nu varande bolag är T-H). Har bilen avställd för tillfället. Har även kollat på salus ansvar och dom vanliga stora bolagen. |
|
| Kolla sockenbolagen Länk och överväg halv eller trafikförsäkring. | |
|
S.k "sockenbolagen" kanske ge dig ett bättre pris annars är det bara halvförsäkra eller trafik, suger hårt att försäkra gammel Bmw som nyare. mvh |
|
|
Ok tack, ska kolla det. Knappt nån skillnad på hel/halv skiljde typ1500:- per år. |
|
|
Typiskt,finns inte på min ort tydligen. Bor i södermanland. Blir väl att lätta på lädret eller chansa på en trafikförsäkring. |
|
| Kolla även Tennant Länk och Insplanet Länk samt BMW OriginalFörsäkring Länk . Men ring även runt till övriga. | |
| Fel länk till BMW originalforsakring. Denna funkar bättre: Länk | |
|
Kolla Folksam okförlaget och Aktsam om inte Sockenbolagen finns där du bor dem kan förmodlingen ge dig ett bra pris! Mpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.