AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
842

Asfaltsfläckar på alufälgar

Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Har någon ett bra tips på hur man ska få bort dessa små irriterande asfaltsfläckar man får på fälgarna? Har provat med avfettning men det löser inte tillräckligt bra..

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
Lahegas Fälgrent! Det bästa jag har provat!

//Calle
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Lacknafta eller förtunning alternativt startgas.
finns nåt som heter asfaltrent också men det är kanske en variant av avfettning.

MVH
Hasso
med 01-optik-9,5
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Antingen en petroleumbaserad avfettning eller fälgrengöring. BMW har en fälgrengöring som är väldigt effektiv och dryg. Det och sen diskborste borde lösa det hela.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Har samma problem med mina sommarfälgar.
Ska prova med vanolen.

Mvh.
Micke Olsson
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Tackar för alla svar, blir till att prova vid nästa tvätt:)

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
sonax" extrem" spraya på spola av inget jävla gno o slit

Herafix finns det något som heter. Har själv testat. Prova mycket försiktigt på en liten fläck först, så ni inte sabbar era fälgar.
Li
26
Lindlot
523I-97
Måste hålla med Callo Lahegas fälg rent är kanon.
Men det bästa är att vaxa fälgarna 1-2ggr per sommar då håller dom sig kanon fina...
Men andvänd då inte efter vaxning några starka lösnings medel för då är det ju bara att börja om med vaxningen igen.
sebbe_bmw
Brukar använda Snowcleans Fälgrent... Klart bästa enligt mig och många andra...Även deras asfaltrent är super..

Sebbe
Brukar spraya på T.Grön och låta verka nån menut sen pilla lite med fingret...lossa direkt och jag har Rondell58 med 10" bak.
Lycka till!!

JOHNNY
testa kall avfetning å svampa på
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Sonax flytande hårdvax brukar funka bra! Samtidigt vaxar du ju fälgen och den blir lättare att hålla ren.

Säger bara A400 från Strövelskemi. Blanda ca 1 del A400 och 3 vatten till en liter. Behöver knappt gno! Efter det använder jag Auto-Smart Power med vax. Blir som nya! Auto-Smart Power behöver du bara spraya på och låta sitta i ca 4min. Sen är det bara att spola av.
Gutte...
Var införskaffar man dessa godbitar?

Mvh.
Micke Olsson
Micke Olsson:
A400 finns på Mekonomen, kostar ca 30kr för en liter. Observera att detta medel är industri rengöringsmedel! Används bland annat till motortvättar. Så blanda absolut inte starkare än vad jag skrev innan! Auto-Smart produkterna köper jag på en mack där jag känner ägaren. Tro mig jag har provat Lahegas, Hagmans och Turtle bara för att nämna några, och INGET slår Auto-Smart! Det är dyrt, men det får man igen på resultatet.
MG
Gnugga med sonax flytande hårdvax fungerar alltid. även på lacken där avfettningen går bet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.