|
|
|
|---|---|
|
Hade tänkt o byta olja i lådan, men för att hitta rätt olja så skulle det tydligen sitta nån färgmärkning på lådan, med ett nummer. Men allt jag hittar är ett instansat nummer längst ner på lådan som säger: 0016938 AKG. Kan det vara den? Sen står det såhär på sidan: 1.1 225 GETRAG 220.0.0 225.94 Tacksam för hjälp :) | |
|
Jag har samma problem som dig. Hittade aldrig någon färgmärkning så det blev aldrig något oljebyte i växellådan. Vore väldigt tacksam om någon kunde bistå med en bild på hur denna färgmärkning ser ut. Efter x antal år och y antal mil är ju inte färgmärkningen som den var från fabrik. //Stenback |
|
|
Var på BMW idag o pratade med dom, men han sa det att hittar du ingen så får du köra på automatolja (TQ Dexron III). Det ska tydligen funka, men det lär ju märkas imon :P |
|
|
Färgmärkningen är en orange eller grön klisterlapp som brukar lossna. _______ //Niklas |
|
|
Lösningen med en klisterlapp som lossnar är ju rent ut sagt fördjävlig. Riktigt kasst av BMW, det verkar ju helt omöjligt att få reda på vad man ska ha på annat sätt. Att tippa i automatolja känns ju inge bra... Fanns det verkligen två typer av växellådor till samma modell? Eftersom det kan sitt två olika lappar... Enligt TIS ska man också kolla lappen och min är förmodligen borta =( //Stenback |
|
|
Jag hittade lappen!! .... efter torkat rent halva lådan. o det var verkligen en vanlig jäkla klisterlapp. Jag ska ta en bild på måndag så kan ni få se. :) |
|
|
YocaL: Grattis! Det vore väldigt trevligt om du kunde fixa bild, ser fram emot det! //Stenback |
|
|
Förbaskat! Jag glömde... Får ordna en bild sen, ska ändåså byta den vanliga oljan snart med. |
|
|
jag-vill-veta.. vart-det-några-foton. eller-kan-någon-säga-vart-densitter-på-lådan |
|
| ingen-som-vet | |
| Brukar normalt vara ATF olja i GETRAG-lådorna | |
| det/finns/ju/olika/typer/av/atf | |
| skit i allt vad atf heter, töm ur den sen kör ni en liter GL5 kör lite på lyften tappar ur så atf resterna försvinner tappar ur igen sen fyller upp den och tutar och kör.! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.