|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Jag är sugen på att sälja iväg min 320i 1995, jag tycker den drar mycket bensin för sin storlek. Så nu är jag på jakt efter en större bil. Jag är runt 190cm, sitter man komfortabelt i bilen? Funderar på att testa en diesel eftersom jag inte bryr mig så mycket om prestandan. Vill dock att det ska finnas lite att trycka på med vid omkörning hur är bilen vid omkörning? Bilen jag funderar på är en BMW 525 Tds T med e34 karossen. Jag undrar allmänt om bilen? Är det en bra bil? Hur sitter man i baksätet? Är ni nöjda med era 525 Tds T? Sålde du din 525 Tds T varför gjorde du det isåfall? Hur länge har ni haft eran 525 Tds T och hur mycket har du bytt eller åtgärdat? Är det även något speciellt man ska leta efter på e34 karossen? Har den bra skydd mot rostangrepp? och sist men inte minst. Hur är den vid vinterkörning? Jag fick mitt körkort 1månad innan snön kom så jag har kört 4mån på halka. OBS! för er moraltanter så anser jag mig inte som en driftingmästare OBS!. I helhet är det en bra bil för en grabb på 18½ sommrar som söker efter ett billigt transportmedel med även utrymme och lyx? OBS jag har haft körkortet i 5mån, så anser mig inte den bästa på att parkera eller backa osv. Hur är det att backa med den? Ser man bra ut ur bilen vid backning? Skulle även vilja ha lite skäl till varför jag ska byta bort min lilla 320 mot en 525 touring? Jag är väldigt besviken på BMW just nu. Jag har fått göra massa grejor på min 320. och det kommer nog mer som behövs göras. Jag gillar BMW, jag vet inte varför. Så jag tänkte ge det märket en chans till.. Om ni läser såhär långt så vill jag buga för den tid ni tog för att läsa mitt inlägg, lämna gärna en krumelur :D Jag vet att vissa kommer säga "sök". Men era åsikter kan ha ändrats sen dess.. Stort tack på förhand. | |
|
Förutom allt det vanliga man kollar på när man köper bil så kolla att pumpen är renov el utbytt (ca 12500kr) Första årsmodellerna 92-93 hade väl problem med toppen vill jag minnas.. |
|
|
Hej! Du får grymt mkt bil för pengarna, ofta är dom ganska välutrustade. Jag är inne på min tredje nu och är nöjd. Man får ha i åtanke att dom börjar få både ett par år och mil på nacken så skruva lär du nog få göra lite grann. Ang vinterkörning lär du se till att åka dubbat, annars får du nog lite problem när det är isigt på gator o torg....... |
|
| De där dom säger att topparna inte håller är enligt mig bara svammel, alla ja känner och jag själv har eller haft aldrig haft några problem me vare sig toppar eller motorn..men däremot så pumparna är den enda svaga punkten på dom..omkörningar å de duger gått å väl, ja har läst i..nånstans att 525tds smiskar ur en 520 utan problem, inte mycke å skryta me iåf men de är en jäkla prestanda i dom för å va dieslar... | |
| År 92-93 vad det problem med topplock..finns nog knappast någon som inte fått locket bytt under bilens första år.. | |
|
Jag blev lite rädd när jag läste om alla topp problem. Men jag funderar på en 1995.. Ska man vara orolig över miltalen på dessa dieslar eller är det "lugnt" att köpa en diesel som har gått 25000mil med renoverad pump? |
|
| Du behöver inte vara orolig för miltalen under förutsättning den går bra och är skött..däremot ska du vara vaksam på pumpen..är den bytt eller är den bara ompackad..sen ska du inte betala något högt pris för bilen det finns massor av tds till salu och den är mycket svår att sälja | |
| Hur kommer det sig att den är svårsåld? | |
| Det är inte många som vill ha gamla dieslar det kan bli höga repkostnader om man köpt "fel" | |
| Det är sant. Men med det där avskräckte du mig ännu mer. | |
| Åk du och titta på några st, men ta med dig ngn diesel el bmw-kunnig person om du är osäker på vad du ska titta efter. Annars får du åka o köpa en helt ny bil om du blir avskräckt av lite reperationer. Som alla säger, va vaksam på pumpen om du vill ha en sån här bil. Jämförelsevis kan man ju prata om bilar med automatlåda, det är inte gratis om det blir haveri. och det är väl vanligare än ett pumphaveri på en gammal dieselbil........ | |
|
Jag har bestämt mig att jag ska byta bil. Men till vad är osäkert. BMW 525 tds T verkar som en bra kandidat.. tack för alla tips.. kom gärna med fler :D |
|
|
Hade kikat mer på 320d av E46 modellen som börjar komma ner i pris nu, nyare konstruktion osv. >Länk >Länk mvh |
|
|
Känns som jag ska behålla min lilla 320 i vinter och läsa på om dieslarna. Och spara ihop till en E39 eller e46. Tack för hjälpen alla :D |
|
| >>> gto80, på min e de inte bytt topp iaf på flera år å de är en 93:a å den har fått gå hårt som f-n. som tur är inte numer när jag äger, eller de klart nått anfall får man väl ibland men.. dock så är de bytt låda i den. första åren? satt dom nån annan slags topp då när dom gick sönder, en modifierad topp? | |
| Tror det vart en modifierad för det var kylningen som var problemet topparna blev skeva | |
| ahaa..på så sättt =) | |
|
Hallå igen! Nu har vintern gått och jag går fortfarande i diesel tankar.. finns många fina objekt på internet. Nu ska bara min lilla 320 säljas sen är jag på jakt efter en diesel! Tack för alla svar.. |
|
|
Hallå igen! Nu har vintern gått och jag går fortfarande i diesel tankar.. finns många fina objekt på internet. Nu ska bara min lilla 320 säljas sen är jag på jakt efter en diesel! Tack för alla svar.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.