AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
645

Byte av högtalare i Coupén

2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Letat ett tag efter en tråd om byte av takhögtalarna i en Z3 Coupé utan lycka. Vad sitter där idag? Hur byter man samt vad passar? Det är ju fruktansvärt dålig kräm i de befintliga/orginal.

Har varit inne på Länk men den säger inte mycket om högtalarnas storlek eller hur man byter dem. Jag har en riktigt bra stereo idag men helt org. högtalarset troligtvis.

Någon som vet en tråd om detta eller vet hur man byter samt vilken storlek det är på dom som finns där idag?

Finns det tillräckligt med utrymme i djupled för nya riktigt bra högtalare?

Vet att det är grymt om man kan installera slutsteg men är det någon av er som inte har installerat slutsteg utan gått rakt på högtalre med resultat som är bra?

/Bo-Erik
Länk
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Sladdarna till takhögtalarna ska inte kopplas in de sitter där för syns skull..

Z MMM Coupe
Gallret i taket går att lirka loss, inga skruvar eller annat junk som sitter i vägen.
I min bil satt det sedan något som såg ut som tvåtums element, men med infästning för fyra eller 5,25 tum.

Bästa sättet är att ta ut de gamla högtalarna och mäta vad du kan stoppa in, men jag vill minnas att det finns ganska gott om plats på djupet.

Å andra sidan, jag förstår inte riktigt varför du vill byta originalen, de räcker gott och väl till för handsfreen till mobilen, som jag använder dem till idag ;o)

Skämt å sido, som Anders Olsson förmodligen menar med sitt inlägg så har du nog inte mycket användning av högtalare bakom huvudet. Såvida du nu inte skall bygga suroundljud i bilen, då sitter de helt rätt..

/ Fredrik
2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Tack Zredrik. Förstår mig inte på Anders svar. Ironi kanske?

Det är ju framför allt dom i taket som är dåliga så det är därför jag tänkte ge mig i ksat med dessa först.

/Bo-Erik
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.