AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
13.408

e46 328 vs S60 T5

Sida 7 av 8
Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
s60 t5 är väll inte volvos värsta. kan väll jämföras med 330i hos bmw.
s60r är väll mer att jämföra med m3.

Dock hade jag helt klart valt bmwen i båda fallen.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Volvo S60 T5 är snabbare än 328!! jag har haft 328 och provat en T5. Helt annan kraft i Volvon! inte omöjligt att köra ifreån dem med en 328 eller liknande eftersom snabba starter kan va svårt att få till! tycker bara det är en löjlig diskussion... Det är ju över 100 km/h man vill att de verkligen ska finnas lite pulver! testa 328an mot t5 intervallen 100-200 så kan jag garatera att 328 hamnar en bit efter! 328 är ingen prestanda bil i mina ögon, bara en pigg och körglad bil...

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
http://www.garaget.org/bmwlelle
ok sorry ;-) glömde bort R modellen då då

Lelle
BMWCS 03900
Min S60 T5 med chip och system går jämnt med kompisens M3 cab -02 mellan 50 och 200++
Det finns filmer och en nästan 40 sidor lång och ångestfylld tråd om det.

Flåklypa
Flåklypa:
Den är bara 37 sidor, men mycket ångest i tråden är det ;)
Håller med a_wingard73 i sin observation om T5 kontra 328.

Mvh,
/Wille
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Haha, svår ångest i den tråden, denna slutar nog med minst lika mycket ångest :)

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Flåklypa men då har du också 300 pusspluss hästkrafter och många kilos lägre vikt på din bil !!! Din bil borde sätta S60 T5R på plats rätt hyggligt!
Lelle
Tråden handlade väl inte om huruvida Bmw har nån modell som piskar
Volvos värsting utan vilken som var vassast av S60 T5 och Bmw 328.
Tror de flesta här vet att Bmw har ett antal modeller som piskar även
Volvos R modeller. Dock har ju inte en 328'a en chans mot Volvos T5'a
som många andra redan poängterat.

sw
Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
http://www.garaget.org/bmwlelle
vet vad tråden handlar om wadstedt, tror inte heller 328 piskar t5an, var därför jag tyckte den borde jämföras med något i mer samma klass, men hade fel om m3 eller glömde snarare bort volvos r modell, (vem orkar hålla volvo bilar på minnet ;-) , t5 och 330 kanske är mer lika men vem bryr sig igentligen....

Lelle
BMWCS 03900
Sicket liv det blir varje gång man diskuterar Volvo vs. BMW här. Verkar som om många BMW-ägare har stor respekt för dessa överladdade "traktorer". Även om man inte törs erkänna det.

Anders S: "snittåldern är nog 17 och ett halvt på den här tråden... Dvs, dom flesta har precis börjat övningsköra.. Däremot är nog många trogna Bilsport-prenumeranter. :))"

Må kanske vara så, men dina inlägg höjer knappast kvalitén på tråden.

a_wingard: var man vill ha kraften är väl ganska personligt. En person som vill ha en pigg bil och mestadels kör i stan kanske inte är så intresserad av 100-200. Du får väl starta en ny tråd med intervallet 100-200 iom att trådskaparen efterfrågade synpunkter i intervallet 0-100. (obs, ny tråd var ett skämt!)
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Har aldrig påstått att de inte skulle vara personligt. De va min åsikt jag klargjorde om det inte uppfattades!

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Ser att det är mycket ont snack om volvo i detta forum. :)
BMW går inte att jämföra med en volvo när vi snackar komfort och kvalitet, det tror jag alla kan hålle med om.

Själv rattar jag en s40 2.0t med ca 205hk och 315Nm. Jag avverkar 0-100 på 7s. Tror det blir hårt för en 328 e46 att dra mig, blir nog väldigt jämt trots 328:an mycket större motor.

Hur ska BMWn ta en T5a när den får problem med en chippad 2 liters volvo turbo? Prestandajäförelser mellan en 328 och en T5 är löjliga, BMW har inte en chans i något intervall.

Finns i solna om ni vill köra några repor. ;)
"BMW går inte att jämföra med en volvo när vi snackar komfort och kvalitet, det tror jag alla kan hålle med om."

Håller tyvärr inte med där. Volvo om några har väl bra komfort?

Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
Ja visst har volvo några modeller med lite komfort, och lite kvalitetskänsla är där i volvosarna också.

Ha
39
Hasse83
BMW 335i Cab -09
BMW 320d Touring -09
Sicke jefla liv här va då =]
Det är väl iofs ganska standard att volvo och bmw folk inte kommer överens. det är bara så det är :)
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Volvo har tagit ohyggligt stora steg framåt, inget snack om det, de tål att jämföras med det mesta, men jag tror inte att "vill ha" faktorn är lika hög för dem som hos motsvarande bMW bilar, trots i många fall BMWs lägre prestanda. Det bara är så att Volvo har en bit kvar för att kunna erbjuda mer utpräglade körmaskiner, vaför inte satsa seriöst på bakhjulsdrivet igen, de kunde ju detta förut så bra?
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Sedan vill jag påstå att volvo har mycket god komfort och stora innerytor i många fall, bra stolar, ljudnivå osv. Något som BMW leder stort på är den ombonade känslan i kupe'n, dvs mysfaktorn som är svår att ta på för den bara infinner sig där och är orubberlig oavsett hur länge alla pinaler håller ihop. Likadant med den inbyggda kvalitetskänslan som under många år präglat bilarna, här har vi mycket svåra barriärer att slå ut för andra biltillverkare.

Körglädje, följsam och en kommunikativ styrning tillsammans med inremysfaktor och en underbart kultiverad sexa är svårt att slå ut, (dessutom då bilarna är väldigt snygga/läckra) det är bara att acceptera. Man kan inte radera historien och den kultur som BMW byggt upp, men som BMW själva nu tyvärr i flera fall håller på att rasera med nya intetsägande och slätstrukna former som vi redan sett på japanska bilar under flertalet år.
Diva
Vi har just fått vår s60 2.5t med steg 3.
En helt galen bil att köra, så underbar.
Har inte lyckats hitta nån 328 eller 330 som kan följa med, inte ens när vägen börjar svänga.

Volvo s60 eller BMW 3 serie?
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Diva.

Det där lät ju en smula lustigt på nåt vis.

Ni har alltså just fått er S60 med steg 3. Men det låter som om du redan har lyckats träffa på ett helt gäng av 328 och 330 som inte kunde hänga med? Lite märkligt då jag far rätt mycket på gator och vägar, och man stöter ju inte på 328 och 330 i vart gathörn precis. Och av de få som man stötet på så är det ju inte så att de är jättesugna på att rejsa heller, då de flesta körs av helt vanligt folk som har noll intresse av att gasa ikapp.

Så det måste verkligen vara en prestation om du nu lyckats få till det med ett gäng sådana bilar bara på kort tid ;-)

Dr Tinnitus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.