AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
13.409

e46 328 vs S60 T5

Sida 6 av 8
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Personligen har jag åkt o trimmat Volvo hur mkt. som helst och det håller bra för effekten. Har aldrig rasat något för mig trots en del 402m race incl. Men det var ju inte det tråden handlade om riktigt. Anledningen till mina många snedtramp med Volvo är just möjligheten att enkelt få m3 e46 prestanda (rakt fram) för en liten peng/driftkostnad. Att spöa en 328 rakt fram med en T5 behövs det inget trim för alla vet det men få kan tydligen acceptera det. Då handlar det istället om körgläjde i en 320i med 170hk som i min smak är något av det segaste jag har kört. Min numera fd. 320d känns piggare.

Bi
261
Bil_Med_Wingar
Bmw 520d F11 - 2012
Att en 328 e46 piskar volvo s60 T5 AWD med en bil längd måste bara tyda på att det är en usel förare som satt bakom ratten på volvon...

Samt för er alla som säger att volvo s60 är en traktor, har troligen inte vaknat till, eller kört en volvo s60, själv har jag en bmw 328 e46, och jag hade tidigare en e46 318 till frugan som vi bytte till mot en volvo s60 (170h) och tro mig att volvon kändes mer komfortabel samt pigg.....än BMW....känns att man får lite från bmw när man köper en bmw bil....

Så att jag tror inte att 328 e46 kan piska volvo s60 T5, hade gärna velat se det där testet, med båda bilarna samt bra förare bakom ratten...men ni kan inte växla,,,att ni båda provar bådas bilar och gör om testet...328:ans förare bakom T5 !?!?

BMW - Bil Med Wingar
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Detta har jag skrivit förut och jag skriver det igen, då det kan vara aktuellt eller av intresse i denna tråd.

När man talar om vilka bilar som är snabbast, så kan det vara viktigt att bestämma sig för vad man jämför. Är det tiden till 0-100 eller vem som ligger först när 100 nås?

Det kan faktiskt vara lurigt det där.

För om vi tar två bilar och den ena klarar 0-100 på 6,5 s och den andra på 7,0 s. Så kan det hända att om det startar exakt samtidigt bredvid varandra så kan bilen som klarar det på 7,0 s ligga före/framför (ofta hela repan upp till 100) den som klarar det på 6,5 s. Och det fast båda fått till perfekta repor.

Detta kan ju då skapa rena världskrigen i diskussionerna på forumen. För vissa säger att 6,5-bilen lätt drar 7,0-bilen i ett sådant race och hänvisar till tiderna som de ser som ett klart bevis. Sen kommer alltså andra in som har kört eller sett sådana race själva och säger att 7,0-bilen drar den andra lätt.

Sen är kriget igång..... :-)

Och allt beror på att folk kan ha svårt för att inse att det kan bli ombytta roller om man jämför tid till hastighet eller tid till sträcka.

Dr Tinnitus
Och ännu tydligare blir detta om man jämför 0-200 tider.

Flåklypa
M34ever-"320i med 170hk som i min smak är något av det segaste jag har kört. Min numera fd. 320d känns piggare."
hehehe,din 320dt känns piggare än en 320i(170hk).Man blir verkligen trot på såna här uttalande.Tråden handlar inte alls om det att någon säger att t5 är segare än 328 .Alla här tycker som ni att t5 är snabbare än 328 MEN MEN så fort är 325,328 vinner över än t5-a då blir personen påhoppad från alla hål.
"Att en 328 e46 piskar volvo s60 T5 AWD med en bil längd måste bara tyda på att det är en usel förare som satt bakom ratten på volvon..."
Alltid samma bortförklaringar när en 325,328 vinner.Tåkigt att det inte satt en F1 förare i t5-an.:)

Pust...lägg ner tråden.

Varför mäta sig bilar emellan..mognadsnivån är ju lika med noll.

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

snittåldern är nog 17 och ett halvt på den här tråden... Dvs, dom flesta har precis börjat övningsköra.. Däremot är nog många trogna Bilsport-prenumeranter. :))

Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Människan har i alla tider gnabbats med varandra om vad eller vem som är bäst störst starkast snabbast snyggast....

Tävlingsinstinkten och behovet att hävda sig och pinka in revis finns i oss alla i någon form i någon situation.

Så det som sker i denna tråd är inget annat än våra mänskliga naturliga beteenden. :-)

Dr Tinnitus
M3
1.024
M34ever

Sony

Det jag menade var att så fort "något" råkar gå fortare än en BMW så kommer det alltid en massa inlägg som min 320i 170hk är i alla fall jätte körglad jämfört med en t.ex en t5. Och just en 320i med 170hk tycker jag personligen inte är särkild körglad utan tvärtom seg. Min fd. 320d (såld i lördags) hade 150hk/330nm vilket ger likvärdiga prestanda som en 320i men den känns piggare tackvara vridet vid låga varv tycker jag.

Det finns ingen S60 T5 AWD????????

Dr Tinnitus: Sant sant...Men otröstligt jobbig revirpinkades Fjunisar som köpt sin första BMW och vill veta vem runt korvkiosken dom kan köra ifrån.

Klart man själv varit där engång i tiden...Men så här på ålderns höst :-) är det tragiskt jobbigt att se denna typ av trådar.

Livet är underbart när underlivet är bart
M34ever: har inte du exakt samma ardument fast tvärtom nu?! "Ja volvon fick stryk men det var för det var en kass förare".

Frågan var: är xxx BMW328 snabbare till 100 km/h än yyy volvo T5? Svar, ja. Case closed!
M3
1.024
M34ever

Keiser

Jag tror att en s60 T5 vs en 328 ALLTID vill vara snabbast i ALLA intervaller om dem testas under lika förhållande. Det jag stör mig lite på är alla BMW freaks här som inte kan accepetera det. Utan alltid i denna typ av trådar drar till med att min 320i är körgladare än T5an som inte tråden handlade om eller att en del inte verkar ha upptäckt att det finns andra bilmärken än BMW. Är själv BMW freak har varit medlem i BMWCS sedan 97 tror jag och kommer alltid tycka om BMW men jag anser inte att en BMW är bäst på allt för det.

M34ever: Det kan ju faktiskt vara så att det för vissa bilar kan vara svårt att få ut maximala prestanda i alla lägen. Tex kan det vara svårt at få till "perfekta" starter med vissa bilar. Men visst jag håller med!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jooo. Bmw är bäst på allt. Störst bäst o vackrast.
Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
precis Anders S. ;-)
Finns det något bmw inte är bäst på så vill vi iaf inte få veta det ;-)
Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
Tja

Detta har urartat duktigt, men men då kan jag säga så här.
Min polare har en Volvo S80 2.4t och han säger att den är trimmatd också(ljuger garanterat).
Honnom o hans bil piskar jag med min i alla väder o intervaller så det skriker om han, nästan skrattretande.
Vad det beror på, skiter jag i, det är bara kul tycker jag, he he.

Enbart stilrent!!!!
haha...blev ju ett jäkla liv på den här tråden. Jag ville bara ha ett hum om hur jämna bilarna var. Själva "rejset" i sig är ju helt upp till förarna...
Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
http://www.garaget.org/bmwlelle
jämför volvos sk värsting mot s60 t5 mot bmw m3 e46 istället, båda kallade värstingar och ingen tvekan om vem som vinner det loppet iaf;-)

Lelle
BMWCS 03900
Wy
11
Wyatt
325i -94
Varför inte jämföra mot m5 då du redan är på gång? :)
Lelle: Då bör man väl gå på S60 R i så fall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.