|
Sida 4 av 8
|
|
|---|---|
| tjena.. min polare har en s60 t5 och han drog mot min andra kompis bmw 325i.. jag kan säga att det va rätt jämt mellan dom. Först vid 200km/h drog t5:an ifrån! vi blev förvånade för vi trodde inte bmw:n hade en chans. BMW:n hade sportsystem chipp och filter och t5:an var orginal! | |
|
Frifart Du har en poäng, i att många vill wrecka BMW. Och det inget o tjafsa om. Så är det. Varför? Raymond ----if it ain´t broke don´t try to fix it------- |
|
|
Har en T5:a i familjen. Kör ibland. Maken till omkörningssnabb bil får man leta efter. Prova att lägga er bakom ett gäng långtradare i 90 km/h. Släng i trean och stämpla! Du är om på ett par sekunder. Vansinnigt underhållande! Nackdelen är framhjulsdriften enligt mig. Men det kan man ha överseende med ibland... mvh |
|
|
Turbodanne. Det finns en regel här som säger att man kan inte kan jämföra trimmat mot original, fast den kanske inte gäller om det är BMWn som är trimmad? ;-) Flåklypa |
|
| Haha.. nej det stämmer bra det! Iofs så lånade jag hans t5:a i en vecka och jag säger inte att den inte går dåligt! Den flyttar på sig väldigt bra tycker jag för att vara orginal... | |
|
Men med alla dom där hk så måste jag ju ha fäste med :) Jag finner det enormt spännande hur både 325:or och 328:or kör ifrån S60T5 när 330 inte gör det i farter över 100. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ha-ha alltid lika roligt varje gång att läsa dessa vs trådar en del BMW folk här levar verkligen i sin egen lilla BMW värld:-) Har ägd massor med Volvosar tidigare båda org. och trimmade samt en del med aut. tex. 855t5r, 855r, t4, 850t5, 2xS60T5 och min 328a är inte ens i närheten av att vara lika snabb. Ta tex. turbodannes ex. ovan där en 325a kör jämt till 200 mot en steg-3 trimmat T5a Vi snackar troligtvis +100hk övertag för t5an hua Varför inte bara acceptera att vissa bilar är bättre på vissa dicipliner än andra förstår inte varför man orkar bry sig. Man väljer ju en bil som passer ens eget behov. Jag skulle lätt välja en Volvo igen just därför att där JAG använder mina +300hk bäst/mest är just rakt fram på motorväg eller vid snabba/säkra omkörningar, och där är volvo oftast överlägsen BMW. För min del går bilarna oftast till o från jobbet, dagis, ica o liknande på en del här låter det som ni alltid åker rödljusrace eller runt ringen när ni är ute o kör? |
|
|
Wendtan, vad menar du ?? ;) Jag kör ifrån allt och alla som inte kör bmw. Ja, min 320 är GRYM ! |
|
|
M34ever. Var stog det att t5:an va steg 3 trimmad? |
|
|
Turbodanne Läste fel trodde det var T5an som hade dem där prylarna beklagar:-) Men faktum kvarstår |
|
| Hade därimot t5:an vart chippad hade den nog utan tvekan dragit bmw:n lätt! | |
|
Raymond_71-exakt, tack för den! Flåklypa bara för att jag argumenterar med långa inlägg betyder inte att jag är hetsig på något sett och alla små skämt fungerar inte på mig för jag trivs otroligt bra utan någon volvo, saab, japps med turbo eller annat "vanligt" fordon. Och så en fråga till er alla, hur stor % tror ni vandaliserar BMW bilar som själva äger en BMW? 0% säger jag, (och många av dem äger säkerligen inte ens någon bil) det finns få såpass ändå vanliga bilar som BMW faktiskt är som väcker sådan avundsjuka hos folk, rätt lustigt är det för att de allra flesta BMW saknar turbo månne och kan bygga riktiga motorer och bilar som förmedlar den där körglädjen (som tydligen också retar många som påstår att det är för att dölja någonting annat)? (OBS pratar inte om komponent kvalitet nu). Dock skulle jag gärna någon gång ibland framföra en diamantsvart superlåg Toyota Supra med 22" polerade fälgar och 1500hk med en jätte kolfibervinge bak (bara för att inte vara så trångsynt och hålla mig till ett visst märke) som man kan köra runt och terrorisera med i 300km/h +. Det är ändå ingen riktig sportbil för mig även om det ibland kan vara läckert att känna acceleration och toppfart så hög att lacken rinner av bilen. Men jag kan inte leva med en sådan i det långa loppet, för ociviliserad. |
|
|
Turbodanne Klart en chippat T5a drar en 325 den drar ju 330 org. Därför känns denna tråd bara komisk men det är roligt med vs tråder förstår bara inte varför vissa inte kan acceptera fakta? Länk detta räcker troligtvis för att knäcka en m3 oxå "rakt fram" |
|
|
Frifart: På vilket sätt är dina bilar ovanligare än ex. en japps med turbo? När det gäller avundsjukan kan jag bara säga: Vill jag äga en BMW så köper jag en BMW men jag tycker att jag får mer för pengarna om jag köper en S60 enligt mina värderingar. Är det avundsjuka? Flåklypa |
|
|
FRIFART. För att se hur rätt många av BMW-ägarna ser på SAAB Volvo och andra bilar, och deras ägare, så räcker det ju bara att knappa runt bland div. trådar här på Autopower. Man behöver inte leta särskilt länge efter gliringar och märkliga utalanden påståenden och liknelser om andra bilar och deras ägare. Det kan väl du inte vara ovetande av? Alltså, det ges och tas från alla sidor i dessa debatter och åsikter. Ingen har enbart rent mjöl i påsen. Mna kan ju se hur det tolkas olika beroende på vad det handlar om för bil. Om någon lägger upp en film på en M5:as bravader då den dra några bilar så hyllas det. Men om någon i en mindre "värdig" bil dristar sig till att pocka på race mot en BMW så uppfattas det alltså som lite larvigt på nåt vis....? Varför, när man samtidigt kan jubla när en BMW pockar på race mot andra bilar? Dr Tinnitus |
|
|
m34ever. Jag håller med dig.. s60:n går nog utav bara den med det steget! Den drar nog en m3 också skulle jag tro! |
|
|
Frifart: Du beskriver att ägare till turbobilar kör väldigt ociviliserat och därmed i princip borde orsaka olyckor. När jag köpte min senaste bil (Läs S60 T5) valde jag mellan Bmw e46 Saab 9-3ss aero och just T5:an, jämförde försäkringspremier då jag är bosatt i i city och är 25+, saaben och volvon kostade i prinicp 2/3 av vad en 320i E46 skulle kosta i helförsäkring. Slutsatsen jag drar av detta ät att Bmw:n är överreprensenterad i olycksstatistken....så jag undrar vilka som kör mest vårdslöst?? Sen undrar jag varför alla vill turbokonvertera sin Bmw:s hmm?? Trevlig helg allesammans! //Tobbe |
|
|
wendtan: kanske kass förare i 330:n? :) // M.v.h. Spajjjs |
|
|
TobbenA, håller med, finns en anledning till att BMW är dyrare än motsvarande Volvo, Saab.... |
|
|
Tycker det finns väldigt många som har fördomar mot BMW (eller kanske snarare dess förare!) och det finns definitivt sådana som hetsar BMWägare vid trafikljusen. Jag skulle säga att det förekommer oftare mot just BMW än andra märken. Å andra sidan känns det som om det finns fler 18-åringar med bakåtvänd keps med sönderstylade BMWs än motsvarande hos andra märken (möjligen ligger Volvo ganska bra till här). Sen kan jag hålla med om det här tröttsamma tjatet om att BMW tycks mäta sin effekt på ett annat sätt då 120 hk BMWs kör ifrån andra märken med dubbelt så mycket hk. Turbo ger ju fördelen med lätttillgänliga hk via chips. Det jag undrar, håller sakerna verkligen. Som M34evers länk, ja den kör nog ifrån M3:or på löpande band de där 6 minuter den håller... Sen pratas det ju försäkringsfrågor, har sett lite skiftande svar hur försäkringen gäller med trimchip. Kanske en liten chansning iaf?! Sen vet jag väl inte om alla vill turbokonvertera sin BMW tobbenA, de är nog ganska få! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.