AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
13.413

e46 328 vs S60 T5

Sida 3 av 8
Hehe, varenda tråd när en BMW råkar få spö i acc så kommer liknande upp: "...Alla vägar är inte raka. Visst håller bilarna en gämn takt när man gasar i väg från ett rödljus, men så fort det börjar svänga..."
Och? Tror nog dom flesta vet att BMW är bra på att svänga. Ni behöver inte hävda er som små barn bara för att er ögonsten åker på däng.
Vem rejsar på krokiga vägar, och mot vem? Snacka om livsfarligt.
Hehe, varenda tråd när en BMW råkar få spö i acc så kommer liknande upp: "...Alla vägar är inte raka. Visst håller bilarna en gämn takt när man gasar i väg från ett rödljus, men så fort det börjar svänga..."
Och? Tror nog dom flesta vet att BMW är bra på att svänga. Ni behöver inte hävda er som små barn bara för att er ögonsten åker på däng

Hadde du läst tråden då skulle du se att HAN vann mot T5.Det du skriver har ingeting med den här tråden att göra,SORRY.
Hehe, varenda tråd när en BMW råkar få motstånd i acc så kommer liknande upp: "...Alla vägar är inte raka. Visst håller bilarna en gämn takt när man gasar i väg från ett rödljus, men så fort det börjar svänga..."
Och? Tror nog dom flesta vet att BMW är bra på att svänga. Ni behöver inte hävda er som små barn bara för att er ögonsten åker på däng

Nöjd? Tur han vann annars hade det väl varit 200 sidor inlägg i denna tråd med 318-ägare som minsann kört ifrån S60R och som inte förstår hur superbilar som 328:or osv kan bli ifrånkörda.
Nöjd? Tur han vann annars hade det väl varit 200 sidor inlägg i denna tråd med 318-ägare som minsann kört ifrån S60R och som inte förstår hur superbilar som 328:or osv kan bli ifrånkörda

Jag tycker att det är tvärtom,så fort BMW vinner blir det massa trådar som går emot BMW.Det här är BMW-forum så det är inte så konstingt att de flesta gillar BMW.Nöjd själv
Gilla utesluter inte realism. Om jag är nöjd? Jepp!
vem bryr sig.......kör BMW för att komforten spöar stackars volvo på fingrarna.....hade jag velat ha ett fartmonster hade jag köpt något annat......

Raymond
----if it ain´t broke don´t try to fix it-------
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Arthurdent, förklara dig gärna!

Innan racet har gått så tippade de flesta att T5an skulle vinna men att 328 skulle kunna ha en chans till hundra. Så blev det även, 328an vann till hundra och det berodde nog främst på lättare vikt och mer grepp i starten och att föraren i 328 fick också till en bättre start.

Efter racet sa många att om de hade kört vidare så hade nog 328an blivit avhängd och tippade att T5an skulle vinna i de högre fartregistrena.

Så hur kan du hävda att BMW-ägarna kommer med att "volvon inte kan svänga" och sånt? Dessutom vann ju BMWn.

Däremot känner jag till vad du menar med att en del ibland kläcker ur sig sånna där saker och de händer oftast vid förlust. Inte hört någon som vunnit som sagt: " Fan, han var ju långsam som ett hästsläp men vad gör de, han bryr sig nog mer om komforten och stereon i bilen så han förlorade inte egentligen"
...vem bryr sig.......kör BMW för att komforten spöar stackars volvo på fingrarna.....hade jag velat ha ett fartmonster hade jag köpt något annat......

Komforten också, den var ny ;-).

Grelle. Tror inte jag behöver förklara. Du träffade huvudet på spiken med din senare kommentar eftersom du iakttagit samma fenomen. Kom ju en sådan kommentar även i denna tråd. Är iofs mycket kul att gå på sök och skriva in "vs". Många roliga trådar finns det.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Äh. Buuu o blää..
Volvo suger. ;)
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Måste man alltid argumentera för av vilken anledning man kör sitt märke???
Det är rätt enkelt anser jag, BMW kör jag för att den ger (mig) mest för pengarna speciellt som begagnad, körglad, rolig, snygg, smidig, praktisk bil med hög komfort som ger mersmak, något mer kan jag iallafall inte önska mig, förutom en lägre försäkringspremie då.

Måste bara påpeka att jag har nästan aldrig någon gång själv försökt visa bilarnas muskel utan blivit konstant utmanad av tex volvo, saab, japps mfl, det visar något. Väldigt många jag känner/känner till upplever samma sak.

Det är ofta tydligt att kör man någon turbobil går hela livet ut på att chippa bilen så man får massor av effekt. Det visar vem som försöker hävda sig om man säger så och de är inte dåliga på att visa hur bra deras bilar går genom välkända pysljud och ständiga inviter till race, haha roligt det där har de inga andra kvaliteter i sina bilar?

Detta känns precis som många exempel på små pojkar som blir mobbade som små och börjar styrketräna och intar anabola steroider för att kunna få bekräftelse och respekt tror de.

Det är så skönt och avslappnat att köra bMW och bara njuta, man behöver inte trimma och hetsa för man är nöjd som det redan är. Även om det finns tomtar bland BMW folket också, vilket är synd.
Jo men så måste de ju vara, alla turbo bilar som åker ifrån Bmw bilar måste ju framföras av personer som var mobbade som små och nu börjat styrketräna för att visa muskler både på och vid sidan av vägen.

Ja menar en Bmw köper ju ingen för att hävda sig, eller hur?

Anders: Moget :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Oftast är vi otroligt avundsjuka också. :-)
Jag kan inte sticka under stol med att det är väldigt kul att få dänga en BMW eller liknande av finare modell på landsvägen. Kanske just därför att man vet hur många BMW-ägare ser på ex. en Volvo.

Till sommaren ska jag nog veva ner rutan så jag hör förarens frustration ältandes om ringen och körglädje innan han slutgiltigt överröstas av Vanosrasslet. :-)

Flåklypa
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Fast sånna här ursäkter finns ju inte bara vid rödljusracing. Alla har väl hört hockey/fotbolls diskussioner på jobbet och de flesta tar dom ju inte allt för seriöst.

Man kan ju se de roliga i dom och ta det för vad de är. Även om turbo-killarna gillar att hänga av "snobbarna" i sina fina BMW, så tycker nog kanske M5-ägarna att det är roligt att slå trimmade bilar som har fått försakat komfort,ljudnivå och utseende mot dom som har "allt".

Sen så ska man nog inte tro att de bara är BMW-bilar folk vill dra, när jag kört KIA, eller Skoda då ska plötsligt många sätta mig på plats, men i min BMW blir det sällan så, trots att den kan misstas för en 316.
Inte ens 330 E46 hade chans mot T5
"Till sommaren ska jag nog veva ner rutan så jag hör förarens frustration ältandes om ringen och körglädje innan han slutgiltigt överröstas av Vanosrasslet. :-)"

Hehe, dagens skratt!
Flåklypa: *tankepaus* Vad kostar steg3 till min bil? :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Som jag sa det finns tomtar hos bmw folket också, men man kan inte låta bli att le varje gång någon volvo eller saab med turbo försöker visa sina muskler genom att göra snabba omkörningar med visslande dumpventiler motorer, haha :-) Finns en idiot som varje morgon är tvungen att visa musklerna med sin S60 T5'a, farliga omkörningar helatiden och måste om alla bilar oavsett om det går eller inte, yttert irriterande och krockade nästan nyligen då han klämde in sig precis då det slog om till mitträcke från 2 filer.

De får vara precis så snabba de vill, är man avundsjuk så är det väl bara att skaffa något turboåk och utnyttja turbons effekt (men som tur är behöver maa inte det). Tycker man det är roligt att dra "snabba" BMW bilar så är det ofta bara ett bevis för att hävda sig, volvo och saab mfl kan visst så det så, titta nu riktigt noga tack, oj en vrålande turbomotor med 300hk och?????!

Självklart köper många BMW för att hävda sig, det var det jag sa att det finns tomtar här också, även dessa kan säkerligen mycket väl kan tänkas köra runt i en bil av svenskt märke också, med turbo då förståss för annars går det ju inte!!! :-)

Sedan kan man ju hävda sig på olika sätt också, antingen statuskillen/glassarkillen eller prestanda kungen, och väldigt många tror nog sig njuta av det psykologiska övertag man har/känner genom att köra de dyrare större BMW bilarna.

Flåklypa om man som volvoägare vet hur BMW folk ser på volvo, då är det ju ingenting annat än hävdelse från volvo, saab mfl -turbobilarna!!!
Detta ser jag som bevis nr 1 !!! Det är psykologiskt rotat, vilket även bevisas genom all den skadegörelse och vandalisering som drabbar BMW ägarna i så stor omfattning, avundsjuka finns bevisligen hos andra än BMW folket. JAg kan själv redogöra för en kille jag känner som köpte sig en M3 E36, den blev vandaliserad av en kille som ägde en volvo 240Turbo, vad konstigt???
Som en uppsättning 18 tummare med däck.
Prioritera rätt nu. ;-)

Flåklypa
Frifart.
Lugna dig lite, du har ju inte Vanos på någon av dina bilar. :-)
Puss

Flåklypa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.