AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.265

Formel 1

Sida 2 av 2
Hej Nicklas,

Skulle kunna tänka mig att hänga med till LeMans, vi kan väl höras till helgen om detta?

Mvh
Manuel Holenstein - MH-GTR
Pompe! jag reagerade direkt på texten på bakvingen,den var väldigt lik den här sidans logga.
Pu
225
Puppe
M535-86 m106
Är det ingen som tror på Kimi Räikkonen!=) det är ju klart han kör ju med Mercedes! Men det märks ju!;)
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Klart man följer F1 cirkusen !

Följer den via Canal Digital´s Supersignal sändning som är i toppklass. Förutom detta så har jag haft möjligheten att se tre lopp Live. Magny Course -95, Hockenheim -99 och Spa -01. Har som mål att försöka att se ett europalopp live vart annat år, och nästa blir troligen Ringen -03. Har för mig att BMWCS brukar träffas i Stockhlom och se avslutningsloppet på någon O´Learys pub. Har sedan barnsben hållt på Mclaren och gör det fortfarande. Dock lite frustrerande att se stjärnan i fronten :-). Så Kimi är en välkommen förare som kommer att gå långt !
www.forza-motorsport.com
Visa användare
306
bmwdriver
320i -99
318i -88
320i 2,5 -86 BMWCup Mod
Äntligen är det F1-säsong igen!

Jag hejar sedan början av -98 på McLaren, tycker dom är mest proffesionella. Dessutom har jag något emot Ferrari, vet inte riktigt vad kanske för att de har störst budget. Sedan BMW:s inträde hejar jag naturligtvis på BMW-Williams, men jag är inte så förtjust i R Schumacher och Montoya. Tycker att de (liksom M Schumacher) är lite för kaggiga.
Det var härligt att se Montoya acca ifrån M Shumacher på rakan flera gånger i rad.

Drömscenariot vore att BMW-Williams vinner konstruktions-VM och Räikkonen (stavningen??) vinner förar-VM, men så kommer det ju inte att bli.......

MVH bmwdriver
318iS 1988
BMWCS[Syd]#4324
www.bmwdriver.cjb.net
Jag var på Monza -00 och kan rekomendera en tripp ner till alla F1 entusiaster i synnerhet de som gillar rött.
Jag tror säsongen slutar;
1, M.Schumacher (naturligtvis)
2, R.Schumacher (det ligger i släkten och motorn)
3, R.Barrichello eller J.Montoya (beroende på om han kan avsluta något lopp)

Kan någon förklara denna svenska kärlek till finska förare. Jag förstår att finnar som bor i Sverige hejar på sina landsmän, men svenskar verkar behandla finska förare som landsmän.

Tyskland är ju ochså ett grannland till sverige....
Skulle gärna åka ner och titta nån gång om det skulle dyka upp nån möjlighet. Har aldrig gillat M Schumacher och då åker lillebror med i ogillandet av bara farten. Gillande av lillebror hjälps dock upp på rimlig nivå av bilen motortilverkare. Så i år står hoppet till Montoya och Lille Kimi i Gamle Mikas frånvaro. Förkärleken till Finska förare kan kanske i mitt fall vara att jag är till 1/4 finne själv.

1) M Schumacher - tyvärr är han nog starkast i år också.
2) Montoya - en litet chansning men jag tror och hoppas att han klarar det.
3) Coultard - om han bara fattar att det inte är en gräsklippare han kör så ska han nog kunna hamna på pallen.

mvh
Berg

Rädda djurens mat - Bli Antivegan!
Formel 1 ligger mig varmt om hjärtat.
Och det är kanon att BMW är med.Konstigt vore annars, när dom är en av världens bästa motor byggare.
Nya motorn som ligger i Williams är riktigt brutal.Favoriten för mig är Ralf Schumacher.Vid riktigt bra stunder är han i samma klass som sin store bror.Var på Belgien GP förra året, kommer att åka dit även i år.Nästa år lutar det åt Frankrike eller Tyskland.Skulle vara en riktig höjdare att få åka till Le Mans någon gång i livet.
Nu får vi verkligen hoppas att Michelin skärper till sig och levererar bra däck till BMW/Williams så dom kan bärga konstruktörs VM.

"BMW make the world faster"
Ai
31
Aikio
530ia-93
Redbull R1
Fan vad gott det e med projektor!inställd på ca 140tum=alldeles lagom det och ett fett ljud Så kan även f1 vara roligt att titta på,synd att schumi är för överlägsen.Då är det roligare att titta på cart,där finns det en svensk med iallafall,eller hur?

Det kostar att ligga på topp
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Fast jag kan bli duktigt trött på ovalbanorna i kombination med att alla bilar har samma prestanda. Den optimala kombinationen tycker jag skulle varit F1-banor med bilar som har samma prestanda. Som det är idag är det ju endast 3-4 stall som kan blanda sig i leken. Resten hade jag gasat om (nästan) :-)
Go
23
Gorm
320i Touring -02
Antagligen vinner Schumacher d.ä. i år igen men vi får väl hoppas att det blir tätare än ifjol. Å andra sidan har det inte så stor betydelse för mig hur det går. Det är en njutning att se förarnas bilkontroll även om det inte är så spännande i tabellen alltid.

/David
Ro
135
Rogge
320i -04 (M-sport, step, Hi-Fi system)
SJÄLVKLART är man tänd på F1! Var på träning på Silverstone förra året. Irvine blåste en motor precis framför vår läktare. Det small utav bara h--vete!!! Var också och såg loppet på Silverstone förra året. Jag kan varmt rekommendera ett besök på något lopp - trevligare människor än F1 fans kan man leta efter. Vi ses på Silverstone i sommar!!!
Blykälkeraggaren
Kimi Räikkonen verkar ju köra bra tror på honom så länge bilen håller :)

Ska man ha kul ska man ha sex!!
Idag ska vi vara stolta!!!
BMW/Williams har idag tagit en historisk dubbel seger
i Malaysia genom Ralfie och JPM.
Fantastiskt, vilken storseger.
BMW´s V10:or krossar allt motstånd.

"BMW make the world faster"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.