AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.266

Formel 1

Sida 1 av 2
Go
23
Gorm
320i Touring -02
Är det någon på forumet som är intresserad av F1? BMW har ju en fot inne där också. Det värmer hjärtat när BMW:s motor av dom flesta anses vara den bästa!
Ferrari verkar vara svåra att slå i år också men man vet ju aldrig. Kul också att Minardi och Toyota fick poäng i Australien.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
F1 är ju grymt intressant! Var på Europas GP för 2 år sedan och i höst ska jag och några kompisar åka på Belgiens GP.

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
Hej Gorm,

Klart att man är intresserad av F1, det är ju ändå "königs klasse". Mina klara favoriter är Shumi bröderna sen att inte store Shumi kör BMW får man svälja.......men en bil kan han hantera som ingen annan.

Mvh
Manuel Holenstein - MH-GTR
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Var det bara jag som reagerade på bakvingen på williams-bilarna: BMWPOWER !!!!
jodå! bokat och klart för Ungerns GP i augusti.

Var på Indianapolis 2000. Satt och garvade hysteriskt i tre da'r varje gång de blåste förbi i 270 i velodromkruvan.
Måste upplevas!!
Be
109
Beemer
520i E39
F1 är ju stenkul, klart man följer cirkusen. Är det någon som vet hur/var man enklast köper biljetter till något av loppen, exempelvis Belgiens GP? (Ligger ju hyggligt nära geografiskt)

Beemer
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Halloj!

Jag missade ju (dumskalle..) loppet som visades i söndags..
Vet någon om kraschen i starten finns att se på nätet någonstans?
Tack!
/Klas
Mosse:

Länk

eller

www.formel-eins.rtl.de

Mvh
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Beemer:
Jag bor själv i Belgien så vill du har råd om boende etc så kan du höra av dig (se profil). Biljetter fixar du på Länk fast det finns inte mycket schyssta biljetter kvar... Silver biljetter för hela helgen eller brons för enstaka dag samt hela helgen..

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
An
291
Antiloop
E38 728iA
Klart man hänger med!! BMWbilar och F1 = livet!! Va på Monza sept. -00, mkt speciell upplevelse när Ferrari vinner på hemmaplan.

Visst e BMWs motorer grymma, men vad stallet saknar är den givne KUNGEN... Min 4 månaders son är döpt till Schumi, det kanske säger en del...
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
F1 Rockar Fett! 18000 varv och raka rör bara kan inte vara fel!

Har varit på bl.a.:
Indy 2001
Spa 2000 och 1999 tror jag det var.
Silverstone 1997
Paul Ricard 198?
mm...

Funderar på Magny Cours i år.

Indy var ultrahäftigt och otroligt bra arrangerat. Vi var nere i centrum av Indianapolis en halvtimme efter målgång som vi såg. Mycket, mycket imponerande arrangemang i absolut världsklass! Rekommenderas varmt.

Spa är väldigt primitivt men med mycket charm och fulla M. Schumi-supporters. Stenkul även om man lider av akut sömnbrist och "ont i håret" efter en helg där! Har gått nerför Eau Rouge som är SÅÅÅ maffig!

Silverstone - Ja...även om det är mitt hem-race; Höga biljettpriser, blåsigt, stor chans för regn, taskigt käk, ingen vidare vy och ohyggligt trafik-kaos. Förr när Mansell vann där var det stämning och hygglig vy (och bättre väder ;-) )men nu är det sönderbyggt....

Tycker det är kul att tekniken återigen har släppts in F1 med auto-lådor, anit-spinn mm. Var ju larvigt när vanliga gatbilar hade mer teknik ombord än F1.

Såg Australiens GP på F1 Digital+ satellitkanal. Dyrt men alldeles väldans bra och helt utan reklampauser. John Watson och Ben Edwards som kommenterade F1 på Eurosport i mitten av 90-talet gör fortfarande ett lysande jobb.

Är lite roligt med Williams.BMW, gillar JPM's stil skarpt. Kul med Kimi som kör för "det andra" tyska märket, hoppas han "pallar trycket".

Mvh Björn
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag ska iväg på CART som VIP inom jobbet om några månader kommer bli kul att känna på kontrasterna. Det är ju en helt annat värld CART. Gå runt i depån snacka med förarna osv. I F1 är det lite väl "stängt". Men klart bättre motorsport finns inte. Har supprtat williams sen 91 så en bonus blev det när dom började köra med bmw motorer :)
Pompe:
Klart man såg det.

mvh
Berg

Rädda djurens mat - Bli Antivegan!
Go
23
Gorm
320i Touring -02
Det vore nåt att få se ett GP live. Som tur är så är frun också intresserad så nån gång blir det nog. Helt billigt är det inte, speciellt om man bor i norra änden av landet... men det gäller ju att prioritera!

Är det nån som har provat Pick 6 på Länk

Andra bra länkar:
www.f1-live.com
Länk

/David
Kanske lite tidigt att spekulera om vem som kommer ta titeln i år. Men vilka tror ni kommer kunna vara kandidater. Själv så tror jag på M. och R. Schumacher. Montoya verkar vara snabb på snabba banor som Monza och Hockenheim men inte så snabb på mer tekniska banor.
Barrichello?
DC?
Någon annan?
Vad tror ni?

Mvh
Montoya
MH_GTR
men övning ger färdighet,synd att du väljer bort mig :)

mv hälsningar
Montoya

=).......den va bra!

Mvh
netsix
Tjena Manuel !

Jag tror att ingen har något att hämta så länge schumi huserar på banorna, men montoya kommer nog att flåsa honom i nacken några gånger.

/netsix
Go
23
Gorm
320i Touring -02
Ännu en länk med starten och en hel del annat.

Länk

/David
Ka
131
Kanada
328i -00
Tjenare alla.

Kul att man inte är ensam, inte för att jag trodde det. Har ju altid tyckt om bilsport och efter två gånger på F1 i Montreal så är jag helt såld. Varje gång man tänker på ljudet från dessa bilar så reser sig håret i nacken.

Manuel, jag tror starkt på Montoya i år. Nu kan han alla banorna och kommer göra bättre ifrån sig än förra året. Ralf får nog passa sig men dock tror jag inte han klarar av att slå Schumi den äldre i mer än ett par lopp.
Så min tippning för VM blir.
1. M.Schumacher
2. Montoya
3. R.Barrichello

Jag har lite lösa planer på att åka ner och besöka en annan klassiker, nämligen LeMans 24 timmarslopp i 15-16 Juni. Är det någon som är intresserad?

///Nicklas
BMWCS# 4748
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
www.dailyf1.com/se --> forum om ni vill diskutera F1.

Fadren säljer sin
535i -91
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.