|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| 325 måste vara väldigtt ettrig om du anser att 330 inte gillar att varvas. Om man går utanför bmw världen så är ju ändå 330 väldigt varvvillig. | |
|
325 är lite mer kortslagig likt 323. Att 330 är gubbig i sin karaktär är ju däremot rent befängt. Den öppnar fullt vid 3000 varv och drar iväg på ett sätt som för mig absolut är sportigt. Du måste vara den första personen som påpekat detta på forumet. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
Johan Strömberg |
Verkar ju lite konstigt att hävda att 330 är gubbig??? och då mena att en 325 skyulle vara sportig, ehhhhh????. 330 är en perfekt allroundbil med sportiga egenskaper och ok prestanda. Gällande förbrukningen blir man ganska trött på dessa diskussioner. Skillnaden är ju mer eller mindre obefintlig. Om det är detta som avgör så bör man nog tänka över sitt bilinköp noggrant. Försök att hitta en face lift coupe med m-pkt samt 18" fälgar. Det är värt att kolla sedan marknaden. Jag kan ha fel men tydligen är dessa mer lättsålda. mvh Johan |
|
Okej gubbig är fel uttryck, men 3 litaren känns "tyngre" och har inte samma behov av att hanteras "sportigt", dvs man kan slänga höga växlar på låga varv och bara "fis köra". Jag upplevde att den något mindre motorn var "varvvilligare" och krävde en mer aktiv körning. Klart att 39 kusar ger effekt men jag tycker nog i alla fall att 3 liters motorn är övervärderad. Det var extremt sällan jag drog ut växlarna ordentligt på min 330 medan 325an drogs till rött på varje växel. Förbrukningen är förvånansvärt låg på 3 litaren det kan jag hålla med om. Jag borde kanske proba båda idag igen, men tenderar ju att glömma bort de negativa egenskaperna med tiden. |
|
|
Jag håller med om att 330 inte riktigt helt vill "lossna" på den absoluta toppen.Vill inte kalla den gubbig, men jämfört med den nya generationen så är det precis det som fattas. Jag tycker att 330ins styrka ligger mellan 3-5000 varv. Jag kände aldrig något behov att dra den ändå in i varvstoppet. Kan bara instämma i att 330in är en fantastisk bil allt som allt. |
|
| men det är väl samma avgassystem/ljud på 325 och 330? | |
|
Nej det är inte samma ljud, i alla fall rent subjektivt. 325 är mer symaskin än 330 som har mer basröst. 330 har mer vridmoment än 325 och kan kanske upplevas som mindre spetsig än 325 eftersom kraften kommer tidigare. Men allt detta är tycke och smak. Om man är intresserad av att köpa bil bör man provköra båda noga och döma efter sina egna intryck Don't dream it, drive it |
|
|
Nej, det är inte samma avgassystem på 325 och 330. 330 har ett specifikt system. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tycker 330 är bland den bästa kombinationen sport/komfort som finns ute i marknaden idag. Tvekan inte på att köpa. Ingen ni känner som vill köpa en??? Min är eventuellt till salu |
|
|
Hej! alla och tack för de många svar som kommit... Nu vet man ju lite mer när man hört lite från 330ägare, vet eventuellt av en 330im 04:a 6vxl...Nackdelen med den bilen är att den börjat dra våldsamma mängder olja vad jag hörde fast det blir väl garanti-grej av det, någon som vet något om dessa motorer drar mycket olja? Men George.K vad ska du ha för bilen om du säljer den? Jag har kvar min bil än men har den på annons så den blir väl förhoppningsvis såld snart så man kan handla en 330! |
|
|
Jag har hittat en 330ci M-clubsport-02 den har gått 12400mil sv-såld mm tänkte närmast höra vad ni tycker med tanke på miltalet om det är något krångel man får räkna med? när den har gått så pass priset var kring 199000:- skulle få lägga imellan 110000 vilket jag tyckte blev för mycket!///MVH |
|
|
Det känns spontant som för dyrt, men jag har inte totalkoll på marknaden som den ser ut idag. 12400 mil på tre år är relativt mycket, men skötseln pch service spelar ju en stor roll i sammanhanget. Många slitdelar brukar ju "ge sig" runt 15000 mil vilket kan ge en del kostnader. Annars är det en Qualitätswagen som inte rasar i första taget. Don't dream it, drive it |
|
| Maila mig på the_shadow6@hotmail.com så kan vi snacka vidare | |
|
Precis det jag befarar att man kan få en del tråkiga kostnader med den tyvärr så går även kvalitet sönder ibland! (Men de inte är lika ofta hehe... Jag mejlar dig george.K... Annars ha en trevlig helg! och om någon har vägarna förbi Piteå så är det fest på prästgårdsgatan imorrn ;-) |
|
| har hittat en 330-04 med stcc-paket någon som vet exakt vad de innebär? | |
|
STCC paketet är m-sport + komfortpaket + metalliclack + sportavgassystem. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
+ 18" 135M dubbelker fälgar :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Bmws mest missbrukade fälg ever känns det som... | |
| Missbrukad? förklara dig? | |
|
Litauiska knarkligor mal ner fälgarna och säljer mjölet dyrt på Stockholms innekrogar till fotomodeller och rockmanagers som snortar det. Eller? Don't dream it, drive it |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.