|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla BMWvänner, nu är det dags igen, för den årliga bilbytarsjukan har kommit ;-) nä jag hade tänkt sälja dieseln, då har jag tänkt mig en 330 coupe 01-03 tankarna har passerat vid 325 och 328 men det lutar väl mest åt en 330 Nu vill jag höra vad ni här på forumet har för erfarenheter av dessa? och vad kan ett skäligt pris på en 02:a med skinn navi mm vara bara för att ta ett exempel! ///MVH För den okräsne betraktaren kan allt vara vackert. | |
| du får köpa min, om du lovar att ta hand om henne. :-) | |
|
Jag köpte min bmw 330ci, 01a, för 1 vecka sedan, är enormt nöjd, finns inte skönare bil. Körde volkswagen passat 1,8 turbo med chip innan, samt volvo. Du kommer älska den. /S |
|
|
itouch: Har tänkt att köpa en Passat 1,8T...hur e den att köra? jämför gärna med E36 om du kört någon sådan..helst 325 dårå :D skulle uppskatta d!!! Annons i tidning i Kairo: "Hem önskas för vänlig Labarador. Äter allt. Älskar barn" |
|
|
lethal_kim: Den är underbar den med, jag sparade den när jag köpte min bmw 330 ci, då jag inte klarade av att sälja godingen :) Jag kör ett chip samt sportfilter på den, blir ca 200hk då och en riktigt pigg bil. Rekommenderar den stark, har med körglädje i den än grannens volvo v70 T5, 05a. |
|
| *mer körglädje :) | |
|
Hej igen har inte kollat forumet då jag har varit borta i helgen... man får väl tacka för svaren man fått, CiM vad blir priset på pärlan om du ska sälja den? självklart tar jag hand om henne (det är ju inte för utan man kallas trasan, pedanten osv.) ;-) jag måste då först sälja 320 dieseln! -Brukar det vara några standard fel på 330 ci 01-05? -Vad ligger dom i för kurs typ 02:a? har kollat annonser och konstaterat att priset skiljer sig kraftigt... |
|
|
Köp 330 Ci! Fantastisk bil till rimliga pengar. Typfel är dåliga länkarmar fram (oftast åtgärdade på garanti/goodwill) och kylfläkt/termostat som också bör ha åtgärdats på garantin. Kanske har det tillkommit fler typiska fel under resans gång, men dessa drabbade min bil. Sedan kan man tycka att svenska fartgränser är ett typfel när man kör 330... Dessutom gäller sedavanlig örnkoll av skick, historik, miltal et.c. Don't dream it, drive it |
|
|
nick3: du får titta på pärlan först och betala marknadspris så klart. :-) |
|
|
Okey det låter ju som en riktigt trevlig bil, men man får väl hoppas att den bil man nu köper ska vara fixad isf på garantin... CiM vi får väl se sen om du har kvar pärlan, har lagt ut min bil på annons idag så förhoppningsvis är den snabbt såld. ///MVH |
|
|
Nu har lokala Audi handlaren bytt in en 325i-01:a en blåmet 12200mil med skinn navigator/tv mm...164000:- var prislappen har ej hunnit in och kollat på den men hinns i morgon... det är förmodligen en import då den har reg-nummer WCK, vad tror ni kan det vara ett vettigt köp? jag var ju som inriktad på en 330ci är det stor skillnad mellan dem bortsett från coupen?? fördelen är ju att den var på hemmaplan och att den var utrustad med diverse roliga prylar! |
|
|
skillnaden är som mellan himmel och jord. :-) coupe-modellen är något annat än sedan modellen. 164 papp för en import? nej tack. :-) |
|
| Okey det är så! Men bortsett från att det här nu var en sedan är det värt extra pengarna till en 330? Tänkte närmast effekt-mässigt jag har provat en annan 325 01 och den känndes ju väldigt pigg men då jag aldrig provat en 330 så är det svårt att avgöra! :-/ | |
|
330 har mera kusar och högre vrid, och det känns. allt beror på vad du är ute efter. 325 har billígare försäkring och lägre förbrukning. 330 har 39 kusar mer än 325, och ibland " känns" det. för övrigt är det i stort sett samma bil. var själv på väg att köpa en 330ci, så snubblade jag över 325-an och behövde inte fundera mer än 2,5 minuter. är jätte nöjd med min. har snart rullat 1800 mil och bara tankat och kört. har du ekonomin, så köp en 330. är du lika fattig som jag, köp en 325 ciM som min. :-) |
|
|
okey! haha fattig vart går gränsen? ;-) jag tycker att när man kollar annonserna så skiljer det sig inte så våldsamt mycket mellan 325 å 330 men då är väl såklart 330 lite dyrare att äga... Jag tror säkert att 325:an är lika rolig att äga och köra grejen med dom är ju att dom är så vanliga iaf här runtomkring, Det vore ju väldigt roligt att få bräcka alla polare som har pikat på att man kör diesel haha hämden är ljuv köper man en 325:a då ska det klagas varför man inte köpte en 330 :/ nu kan man väl inte enbart tänka så heller men men 330 hade varit trevligt att få säga när dom frågar! |
|
|
Jag funderade ett kort ögonblick på en 325 istället för att få billigare försäkring, men 325:an var några hundra dyrare per år så det var ingen fördel direkt. Så kolla skillnaden för dig i försäkring, det kan konstigt nog vara billigare med 330 än 325 försäkringsmässigt. /chni |
|
| Ja så konstigt det kan vara hur dom räknar coupe eller sedan ,sportbil automatiskt när det var cope hehe! | |
|
Nick3: Satsa på en 330! Skillnaden mellan 325 vs 330 är som natt och dag... Prisskillnaden är marginell. /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
Har ägt både 320, 325Ci samt 330CiM. Måste säga att 325Ci var den roligaste av dessa bilar, motorn vill varvas och kräver aktiv hantering av lådan till skillnad mot 330n som snarare ogillar höga varv. Även om 3 litersmotorn anses vara en fantastisk motor tycker jag 325an är att föredra i en 3-serie coupe. 330n är snarare "gubbig" till sin karraktär. Enda stora fördelen med 330n är ljudet från avgassystemet. CF |
|
|
Har haft min 330Ci i fem månader nu. Är extremt nöjd. Har haft 3st e36or före. 330in är bättre på precis allt. Borde den ju vara också. Men det är verkligen en väldigt stor skillnad, mkt mkt bättre bil. Har bara tankat och kört dessa månader. Inte ett fel. Motorn och chassit är helt underbara! Komforten är mkt bra också tycker jag. Kunde inte vara mer nöjd över valet. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
CFH: 325 ci med M paketet är ännu bättre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.