AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.497

Rullande bord?

Sida 1 av 2
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Vad är åsikten om att använda bilen som matsalsbord? Själv går gränsen vid en flaska dricka el motsvarande. Att ha en massa matkartonger under passagerarsätet, ketchupfläckar på växelväljarkonsolen och tappade pommesfrites i handskfacket är portat i min bil. Att ta sig den lilla tiden att stanna och kliva ur för att äta en måltid är självklart iaf för mig. Mat ätes på avsedd plats och det finns mig veterligt inget klaffbord i dörrsidan.....

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Låter ungefär som din önskebil skulle var en Plymoth
valiant 65 med fotavtryck på taket en tidig söndagmorgon efter en helhelg på den gamla goda tiden:)

Råkade öppna en halvliterscola som någon tidigare hade tappat i affären, och hur det gick kan du bara tänka dej totalsanering av instrumentbräda stol, mej. mm
Fast det var inte BMW som tur var, men lika j-v att ta reda på
Totalförbud på matintag i mina bilar, möjligtvis en liten godispåse går bra om jag får smaka :)

MVH
Hasso
med 01-optik-9,5
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Kompisen körde sin peugot-cab från Göteborg en mycket varm sommardag. Nercabbat på motorvägen är väl en intressant upplevelse i sig, men när han skulle dricka ur sin 1,5-liters cola blev han ganska förvånad och blöt när nederdelen på flaskan kom upp över vindrutans skydd med påföljd att flaskan med halva innehållet gjorde en piruett och skvätte ut allt över honom och hela instrumentpanelen.
Slutsats: En täckt bmw slår alltid en peugotcab
Ri
137
Ricobmw
BMW M6 Cabriolet 2007
BMW X5 4,6is-2002
Jag har klaffbord i framstolarna......... :-)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ricobmw: Bara att beställa bord då ? vad finns på menyn? :-)

MVH
Hasso
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Häromveckan står jag och handtvättar bilen på gds-tvätt. I båset bredvid står en hallick-kopia och tvättar sin 325:a. När han är klar backar han ut, går ur bilen, öppnar alla 4 dörrarna och börjar vräka ut Mc-Donaldskartonger (typ 20 måltider)över hela marken. Alla 5 båsen stannar av i verksamheten och står som fågelholkar och undrar vad killen är så förbannad över. När han är klar kliver han kallt in bilen och kör iväg så kartongerna flyger runt kring hela anläggningen!!! Sådant beteende gör mig ännu mer övertygad om att inga fler människor bör födas...
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
I min är det totalförbud mot all mat- och dryckintag förutom vatten. I synnerhet då jag har läderklädsel, övrig interiör och golvmattor i BMW "Sandbeige".

Fast Jaguar har en grej på någon av sina senare modeller som BMW borde ta efter; De har en krok för att hänga "take-away"-kassen i för att på så vis minimera risken för söl och spill.

När jag ibland hämtar hämtmat så tar jag aldrig med dryck av sockervattentyp i halvtaskigt förslutna bägare just pga spillrisken och konsekvenserna av spill.

För många år sedan låg jag på Bergslagsvägen utanför Stockholm en Söndagsmorgon och rejsade litet och konsumerade samtidigt en 500 grams youghurt som jag höll mellan benen vid växlingar och i rondellerna. Dumt som det skulle visa sig. Gissa om jag blev en smual förbaskad när en lirare körde korkat i rondellen framför mig så att jag fick ställa mig på hejdarna varpå youghurten fortsätter framåt. Jag bytte bilen inte så långt efteråt...

Mvh Björn
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Här är det totalförbud mot mat i alla former i bil. Vatten går bra, men det skall förbrukas varligt. Barnen får inte äta godis eller tänka på godis i bilen :-).

Om det är blött ute får de även minstingen ta av sig skorna. Han är i det stadiet att han sparkar på passagerarsätet nu.

Kaffe skall man dricka på café och mat skall man äta hemma, på restaurang eller ute i naturen. Lite kultur tack! Det är väl inte mycket begärt? Alla burkhållare och skit är bara efterapningar från USA. Fult är det också, tycker jag i alla fall.

Hoppas solen lyser på oss!

/NP
En kompis fick ta över en 323:a 88:a av sin far.
Efter ett tag var den en rullande returbehållare för kartonger.
Killen kastade p-botar, snabbmatsbehållare samt div. skit över axeln bara..
Lämnade in den till rekond när han var på semester.
Det var den värsta bil de sett, fanns t o m mögel på bilbältena bak.....P-böterna fyllde en hel pärm.
Gick som en pärla dock - nu saligt insomnad.
fo
242
foo
328iC '96
I min bil är all förtäring tillåten så länge föraren får sin beskärda del ;)

Dock kör jag inte hämtmat inne i kupén, utan ställer in det i bakluckan (i plasthöljet ovanför batteriet). Annars luktar bilen fruktansvärt illa.

När man har kuppe så passar utrymmet bakom förarstolen perfekt för pappkassarna när man varit och handlat ;)

/foo
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Ska gå emot strömmen nu =)
Käkar gärna i bilen om jag själv gör det, men ogillar vissa bekanta som betraktar mina askkoppar i baksätet som papperskorgar och tränger ner godispapper och annat skräp =(

So sagt, är det jag själv så käkar jag gärna i bilen!
Är men med polare är det klart att jag hellre äter vid ett bord då man också lättare kan snacka

///Tomas M
BMW M528i -86
BMW E28 registrer #001
M3
175
M3wannabe
325i Coupé -92
Min första Beeemer =)

En liten jobbig sak är när man är på drive in mcdonalds, vart gör man av läsken? finns inget riktigt säkert ställe att ha den fast än så länge har det gått bra =)
Annars käkar jag aldrig i min bil en läsk kan jag sträcka mig till vid långturer.
Ri
137
Ricobmw
BMW M6 Cabriolet 2007
BMW X5 4,6is-2002
Hasso!!!
Du är inbjuden på kalas i baksätet med kall öl(från kylskåpet i baksätet) och tilltugg.
Allt till en skön sjungande tolva!!
Väl Mött!!

Rikard
själv så äter ja inte i bilen på grund av att den goda gatukökslukten blir till en instängd äcklig lukt...fy fan va de luktar *blää* men min förra bil var som en del har beskrivit tidigare i forumet "rullande retur behållare för kartonger och annat =) äter rätt mycke ute men ja far dit där man kan sitta inne på "mojjen" MvH Mr-speed

go for 540 manuell
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Eftersom min bil är en bruksbil (och dessutom att jag nästan jämt är hungrig) så kan jag lungt sitta i den och dricka, äta godis, chips, McDonalds mm.
Hade jag däremot haft en lite finare bil med någon tyg/läder klädsel som inte går att rengöra så skulle jag nog välja att äta utanför den !

Ricobmw !
Har själv funderat på att installera ett kylskåp i min bil, men eftersom det är en E21 så finns det inte så mycket plats i kupén =)

Funktion före styling!
Ri
137
Ricobmw
BMW M6 Cabriolet 2007
BMW X5 4,6is-2002
Kylskåpet sitter i bakluckan, kylskåpsdörren tittar fram om man fäller ner armstödet i baksätet.
Det får plats lite smått å gott!!
Ricobmw: du verk ha en fullspäckad kärra eller??? =) MvH Mr-speed...du har inga bilder som kan skickas

go for 540 manuell
Ri
137
Ricobmw
BMW M6 Cabriolet 2007
BMW X5 4,6is-2002
Jo den är "VOLL"!! Med baksätes paket inkl. bord,telefon, radio,färddator,skrivbord,egen AC,kyl m.m
Allt för en trevlig måltid. :-)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ricobmw: tackar allra mjukast för inbjudan, ska komma
ihåg det när man besöker kungliga huvudstaden :-)

MVH
Hasso
st
54
stt
740iL -99
Ricobmw: Om du kyler min dricka i ditt kylskåp så kyler jag din i mitt kylskåp.

Signaturen;

"Mest juttiliuttisar i baksätet vinner"
(Lika många, åfan...) hehe ;-)
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Ricobmw: Tog du snikvarianten utan laserskrivare, scanner och kristallkronor??? :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.