|
|
|
|---|---|
yttryck |
som rubriken lyder: finns det 8 lr 10 högtalare i det stora ljudsystemet som låter halvdant i E36 Touring: Undrar p.ga att alla som har den utrustningen i sina bilar nämner 10 högtalare. vad jag har sett så är det 4 högtalare i framdörrarana samt 4 högtalare i taket i bagageutrymmet. vart finns det resterande 2 högtalarna?.. /igge |
Ulke |
2 st i kickarna har du nog glömt.... mvh Ulke |
yttryck |
var i kickarna,, ? förklara gärna mer /tack |
Ulke |
Fram i sidopanelerna framför dörren skall det sitta 5.25" högtalare som utgör basdelen i framsystemet, de som sitter i dörrarna är ju bara mellanregister o diskant..... //Ulke |
yttryck |
tack, ! ska leta har du någon rekommendation till uppgradering av dessa då jag tycker dessa låter kasst. /igor |
Ulke |
Dls har jag installerat ett antal system med under åren i E36 och det har visat sig fungera alldeles utmärkt. Om man är beredd att lägga cirka 1500kr på ett framsystem, så kan jag rekommendera Dls R5a som har en väldigt god ljudkvalitet för pengarna..... Detta system kan du dessutom utan problem montera på så sätt att basarna monteras i originalhålen i kickpanelen/sparklådorna och diskanten kan snyggt monteras innanför backspeglarna på den plastbiten som sitter där, eller i originalhålen i dörren...... Även Dls billigaste system för cirka 900kr låter bra och blir en klar uppdatering av originalljudet... Anledningen till att jag rekommenderar just Dls är inte att jag på något sätt säljer dem eller får profit om jag rekommenderar dem, utan det är helt enkelt så att DLS har visat sig falla en stor skara lyssnare i smaken med deras fylliga lättlyssnade ljud..... En rekommendation är dock att man matar framsystemet med en separat förstärkare om man vill ha ut dess fulla potential.... Hoppas att du blir något hjälpt av detta.... Dls hittar du exempelvis hos www.nardik.se till bra priser. mvh Ulke |
yttryck |
hej Ulke! stort tack för hjälpen /igge |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.