|
|
|
|---|---|
| Hej,Jag har en arbetskamrat som frågade mig om Alpina är bi turbo(alla modeller),Jag är inte100 på det så jag ville inte svra på frågan.Det jag vet, det är att det är den senaste B5 som är bi-turbo och jag tror dem andra gammla modeller är sugisar.Han frågade också om Alpina är bättre än M-modeller(snabbare,dyrare).Tack för alla svar. | |
|
E60 B5 har inte BiTurbo, den har en kompressor. Enda Alpina BiTurbo-modellen jag vet om är E34 B10 BiTurbo. /Micke |
|
| vissa alpina är ju snabbare än M-modellerna och ja dem är dyrare..alpina är ju lite mer ovanliga och interiören är ju ett mästerverk vilket gör att priset snabbt stiger | |
|
Alpina B10 BiTurbo E34 är mycket riktigt den enda modellen med dubbla turbo. Sen finns det ju några gamla klassiker med turbo som B7 turbo E21, E24 och E28. E60, E61 Alpina B5 har som sagt kompressor och ingen bi-turbo. Micke |
|
| ok,men ni säger att dem är dyrare menar ni som nya eller sen när dem blir gammla? | |
|
Det fanns även en D10 Bi Turbo (Diesel) till e39-karossen. /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
| Sony...dem är dyrare som nya... men sen begagnade vet ja inte riktigt...tror dem är lite dyrare där oxå | |
| mikren-6: Vilken ALPINA-bygd E21 har turbo? Jag har då aldrig hört/läst om nån sån. | |
|
riedle: fingrarna var nog lite osynkade, det ska säkert vara e12 B7 Turbo. /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Stämmer det. E12 ska det vara. Fingrarna hänger inte med alla gånger... Micke |
|
|
Sony: Info om Alpina... Länk Länk Länk ___ //Ulf |
|
|
635 CSi+Mikren-6: Ok, tänkte väl det. 635 CSi: Kan påpekas att det av E12-karossen fanns två Turbo-versioner, B7 Turbo och B7S Turbo. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.