AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
736

Frågor om Bustningar till e34an

*k
158
*kex*
Bmw-535i-91(e34)
Hej det är så här jag tänkte bytta bustningar nu på min e34a
Å jag undrar om man kan ta köpa bustningar som är till e32a å ha på e34an. blir det bättre eller ´kommer det att vara som om man har köpt det till e34an rakt av.. Jag undrar om det är nån som vet vad man kan köpa årda bustningar för jag vill få min bil stum å hård det blir lite roligare när man körfort med bilen min då. Å jag undrar om det är svårt att bytta bustning i växelspaken.
Å priset jag har tänkte mej på allt det här får ju vara runt 3500-8000kr å då får det ju vara bra saker ju. mvh john

JR
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

kolla runt på ebay där brukar dom sälja hela set med bussningar till framvagnen, mkt billigare än i sverige. bussningarna till växelspaken kan vara krångliga att byta men jag tror inte man behöver ta bort kardan...
Powerflex bussningar pratas det mycket om på forumet: Länk Använd sökfunktionen så lär du hitta ett och annat. Länk
Casterstagsbussningen från 750 är annars den hårdaste std bussningen, den passar rakt av.

____
Reach the door with a breath and a scream.
*k
158
*kex*
Bmw-535i-91(e34)
okej det här låter ju roligt ju. ni ska jag börja söka å se lite efter saker å ting. mvh rex

JR
Gold
Powerflex bussningar är riktigt fina, och dessa kan du köpa genom Autoexperten bla. Dock så är det inget dom har på hyllan så du bör ringa och beställa.

Sen ang bussningar och dylikt till vxl-länkage är inga svårigheter att byta. Den knepiga biten är att få loss hela länkaget, men det går med lite pill och svordommar.

Jag gjorde detta nyss på min E34 och jag behövde inte demontera avgas eller kardan.

Lycka till!

///M arcus
*k
158
*kex*
Bmw-535i-91(e34)
Hej Gold.. Har Autoexperten nån hemsida?
blev det bättre efter det du har gjort på din bil. Är det värt pengarna att göra det

JR
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.