AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.743

Köpa min första E46...323 / 328 tips?

Sida 1 av 2
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hejs!

Tar mitt förnuft till fånga, & köper ingen M3 till sommaren, blir för dyrt med bruksbil, sportbil + MC! :)

EN bra tuff bil vill jag ha nu, & det blir E46 för första gången...
Marknaden är fullproppad av objekt, lutar åt en 323 eller 328.

Något jag ska kolla upp på dessa, spindellederna vet jag om, men de flesta är nog bytta idag..

Hur är det med rost etc?

Hittat en fin silver met, 2000, sedan, sportpaket, delskinn, etc etc... killen vill ha bud på den, är 110 skamligt?? den har gått ca 10.500

Är ni nöjda med era E46 annars?
Tack!
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
110tkr är ej skamligt att bjuda, han har säkert redan fått bud på 85tkr osv. Leta efter rost då det är en -00 och garantin går ut i år eller kanske redan gått ut.323i är intressant då den är billigare att försäkra som gör att 323i platsar i Aktsam om den är sv-såld samt prestanda mässigt är skillnaden liten tycker jag.

mvh
Tips...Länk

Har själv inte haft någon själv men denna verkar väl ok? Kanske kan man få denna till ett något lägre pris måste det väl anses som ett klipp? Topasblå kan det bli bättre :)
Kom igen nu Mosse! Det är kul att läsa när du letar bil...
E46 323i sedan såldes aldrig i sverige.

Jag skulle kunna skriva spaltmeter, men allt du behöver veta har skrivits om och om igen :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tack, jo jag ägde ju en 323 Touring (E36) & motorn var en dröm!

Ska söka lite, man blir ju skraj när man läser om alla problem folk har med rost..urdåligt på sånna bilar!
E46 323Ci såldes dock i Sverige, från -99 och framåt några år. Trevlig motor, ingen raket direkt men väldigt tyst och smidig. Dörrarna är dock lååååååånga på coupemodellen, man får vänja sig vid att orma sig ur bilen på trånga parkeringar.
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Har själv en 323ci som jag är mycket nöjd med, tror det inte spelar så stor roll om du väljer en 323 eller 328. Båda har sina fördelar. 323 billigare att tanka och försäkra. 328 lite snabbare, men skillanden är ju trots allt bara ca. 20 hästar. Huvudsaken är att du hittar en som känns rätt. Sök lite i forumet så hittar du tusen trådar som handlar just om 323 vs 328.

//Ztefan
Ci
531
CiM
325ciM-04
i vilken prisklass söker du?
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Jag älskar min bil men är lite missnöjd med elfunktionerna som jag tycker borde funka mer klanderfritt även efter 15000 mil. Jag hade i höstas en rostblåsa ovanför stötfångaren vid hjulhuset bak men det är åtgärdat nu, huven byttes på garantin året innan, nån annan rost har jag inte sett till än.

Min bil: Länk
Jag skulle nog valt en 323Ci -00, obetydligt slöare än en 328 men mycket billigare i försäkring.
Var ytterst nära att köpa mig en riktigt fin topazblå 323Ci -00 som stod på Förenade Bil i Malmö för 3 år sedan. Ångrade mig bittert att jag istället fortsatte i E36 träsket och valde en billigare E36 328 framför den bilen...men men det är historia nu :-)

Välj en E46 med sportstolar, gärna i hel/halvskinn. Det gör den riktigt bekväm och lättare att kränga vidare. Och gärna en bil uttagen en bit in på år 2000 så du får lite rostskyddsgaranti kvar, en hel del bilar rostar vid motorhuvens framkant, baklucka samt runt dörrarnas kanter.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Kristoffer har du inga bilder på din 04?

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tack grabbar...

Detta med rosten är ju oroväckande tycker jag...
Är en 99:a dumt att köpa då?

Spanar på denna, tycker den verkar vara ett bra köp, vad tror ni?
Dock ej sportstolar..men bra pris...

Länk

Mosse: Passa dig noga för den bilen kommer vara i princip osäljbar. Jag har aldrig sett en coupe med så lite utr. Den har inget komfortpaket, ingen stolsvärme ingen utr alls vad jag kan se. Allt som nämns i texten är standard.

Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tack Wendtan!

Nej ingen stolsvärme heller...det måste ju bara finnas!

Tydligen blir den såld ikväll...110.000:-

Bilar finns det gott om så jag väntar!
Personen som köper är med högsta sannolikhet inte insatt i vad han köper.
En E46 utan komfortpaket är ett tjänstefel att släppa ut enligt de säljare jag pratat med. De är därför de blev "standard" på svensksålda bilar.

Länk
Håller med wendtan,den blir osäljbar, om han som äger bilen inte har glömt att skriva det.Oftast tar man för givet att vissa saker är standard.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Fast bilen är ju inte osäljbar om den säljs ikväll ...
Allting går att sälja - om priset är rätt!
Mixtus: Det finns alltid köpare som inte är insatta i vad dom köper, de tittar på priset och ser att den är en av de billigaste på marknaden.
Således det finns en marknad för i princip allt, okunnighet och snålhet/girighet ser till att det är så.

Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Vad anser gemeneman är det viktigaste som saknas på denna bil?

Racerbilen: Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Sportstolar och multiratt är väl det jag själv spontant saknar och det går väl att eftermontera ganska enkelt om priset på bilen är rätt.

Racerbilen: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.