|
|
|
|---|---|
|
Bilderna säger en del men när jag såg nya reklamfilmen för Lexus IS så är det en solklar BMW 5:a. Lexus IS 2006 Länk Länk BMW E60 Länk Länk | |
|
Bilderna funkar inte, men jag håller inte med. Har sett en nya IS live, fick ingen "aha-en-BMW!"-känsla. Mvh, /Wille |
|
|
Skall jag vara helt ärlig så var den snyggare än E60 :) *hukar mig* Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Huka inte =) Tycker jag med. De har tagit E60 ett steg längre...... För övrigt är lexus den enda japan jag tycker om.. även om de kör BMW linjen. De har lämnat den raka 6:an för V6 förövrigt.. dålig stil =) |
|
|
Vad menar du med att dom "kör bmw linjen"? Håller faktist med Wille W och wendtan, tycker lexus slutat apa efter och skaffat sig en egen image. Även om man sneglar mot Bmw och Mercedes då dessa fortfarande är "kungar" i klassen. |
|
Buspelle |
Nog finns det en del likheter med BMW även om de inte är övertydliga, men framförallt är ISen en riktigt snygg bil, väl så snygg som både E60 och E90. Interiören är däremot inte någon höjdare. |
|
paaman Före lexus var det bara ett märke som hade huvudsakligen längsmonterade raka 6:or och bakhjulsfrift. Toyota valde ju koncept med omsorg... Jag har själv svårt att se något märke som så genomgående plagierat ett framgångsrikt recept (inte design förrän detta exempel). Men dom har gjort det bra. Det är möjligt att de finner egna vägar nu? |
|
| Lexus har ju sagt vad dem ville uppnå och det var att göra en bil som är som en bmw och ska sno kunder från dem men dem har inte lyckats bra och det är darför dem gjort en del ändringar nu..dem ska försöka konkurera mot andra märken i klassen... Det är väl Lexus Ls ni menar som är lik e60 och inte is | |
| Ja likheter finns definitivt. Överlag ändå ganska lyckad design som knyter an till Lexus nya designspråk (kallat xxx, någon). interiört ligger de inte i topp men det gör å andra sidan inte BMW heller. Senaste Lexusar är ett stort steg framåt tycker jag. Märks att Toyota har självförtroende. | |
|
Det var en YTTERST blek "kopia". Snygg och tilltalande tills man provkörde den idag. Rent av skrattretande att folk ens kan komma på tanken till jämförelse. Upp som en sol och ner som en pannkaka är nog snarare devisen. Startade bilen IS 250 och marackasorkesten väcktes ur sin torosa sömn för att deklamera ett tomgångsvarvtal av 1500rpm som höll i sig i minst fem minuter. Motorn var lika sofistikerad som en faceliftad volga. Den sexväxlade lådan var byngig och saknade känslighet och spänst. Fjädringen struttade likt en galloperande vildsvin, och själv satt man och insöp atmosfären av färsk japanplast i en iskall cupé då värmen inte behagade infinna sig på 10 min eller så... Till bilens försvar så kan jag säga att den enbart hade gått 200mil. I alla fall så kändes min E39 med M-paket som rena rama himmelriket efter den persen. Säljaren malde ut sitt mantra om att bilen minsann var bättre sammansatt än BMW då den saknade kittskarvar under motorhuven. Vilket i och för sig kanske stämmer. Och att körupplevelsen var bättre och mjukare, samt att det bara var en tidsfråga innan alla BMW förare hade slängt sina bimmers på tippen och skaffade en sådan. ;) Nåväl, lite poäng hade han dock när han hävdade att även nya BMW är plastiga i inredningen samt att man fick mera för pengarna hos Lexus. Till exempel så ingår key less entry eller vad det nu heter. Men inte fällbart baksäte som inte ens går att beställa till Lexus. Om inte säljaren hade skrivit upp bilen så mycket innan provkörning så kanske jag hade varit snällare, för egentligen så gillar jag Toyotas koncept av ständigt fungerande välskruvade plastbitar blandat med lite premium BMW blåkopia och service i toppklass. Bara den detaljen att få tillbaka bilen från service nytvättad är värd en del, kanske. ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.