|
|
|
|---|---|
|
Jag har satt mitt batteri på laddning, vanligtvis efter några timmar brukar en grön lampa tändas för att lsya allt starkare ju mer batteriet är laddat. Det har gått 10 timmar men ingen lampa lyser än. Kolla upp batteriladdaren på nätet och i beskrivningen står det Batterikapacitet: 5-60 Ah Alltså upp till 60Ah bilbatteri, komemr den inte ladda mitt batteri, eller kommer det ta längre tid elelr kommer batteriet ha nedsatt strömstyrka? Jag är ute efter att starta bilen, sen åker jag alltid någa sträckor så batteriet kan ladda igen. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
10 timmar är för kort för att ladda ett batteri fullt oavsett laddare iofs så beror det på hur urladdat batteriet är. Men har batteriet 12,3V från början så är det minst 12 timmar. Fulladdat batteri ska hålla minst 12,7V Men räkna med 24 timmar för att få fullt i batteriet och du måste köra bilen i princip lika länge för att fylla batteriet. En C.tek laddare är en intelligent laddare. Vilken typ av laddare använder du ? ///MVH Hasso Länk |
|
nu har det gått 20 timmar och gröna lampan är inte i närhetet av att lysa. Jag använder en Modernum 5A 12V... Men jag kanske får i lite ström i den, sen stoppar jag in den i bilen. Har ett 60Ah batteri som är fulladdat tänkte att koppla in det också som starthjälp. Kan väl fungera att få igång bilne iaf, det är BMW 740 det gäller. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du kan nog få igen bilen, men du bör nog införskaffa en bättre laddare och ladda batteriet ordentligt innan det blir förstört om det inte redan är det. Bilen laddar inte batteriet om du inte kör 24 timmar isträck typ, och ett dåligt laddad batteri sulferas och blir förstört snabbt, dessutom fryser det sönder om det är kallt och dåligt laddat. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.