|
|
|
|---|---|
|
Jag har en Bmw 320i 85:a....Ventilen har bränts fast så nu funderar jag antingen byta topp (323-325)om det passar, eller motor (323-325) Så jag undrar om någon av er här på forum vett om det bara passar direkt ner så man inte behöver byta databox m.m.... | |
|
Jag har med en 320i 85.. Min ventil blev sönderbränd så jagb sålde skiten å köpte en 325i 88 med kabelhärva och databox m.m satte dit motorn och bytte databox sen var det bara till att tuta å köra.. \\ ZAK |
|
|
Jag har fått fatt i en 528 motor...Som jag ska lägga i....Så jag undrar om man ska tänka på något....Behöver man bytta databox, kabelhärva m.m |
|
|
är det m30 motorn? altså stora sexan köp en 3,5 istället om du ska lägga ner så mycket jobb på bilen samma storlek mer hk (du har beskrivning på www.e30.de)går att översätta med babbelfisch (altavista) |
|
|
En 528 motor passar inte i en E30 utan vidare. Du måste byta växellåda, motorfästen (ev hela bryggan), databox, kabelhärva, avgas, knacka torpeden, etc, etc. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
Okey...Ni ska ha tack iallafall...Men jag tror bara att jag lägger ner en 323 eller en 325 motor istället...Där passar väl växellåda m.m...Det ända man behöver att ta det é väll databoxen ock kabelhärvan??? E kabelhärvan/databoxen lätt att byta??? |
|
|
Databoxen är en baggis. Den sitter ovanför handskfacket. Men har du verkligen en databox på din 85:a? Kruxet ligger i kontakten på förarsidan på torpeden. Där motorns kabelhärva går ihop med bilens. Detta iaf på Motronic bilar. Du använder härvan och databoxen som hör till motorn du lyfter i. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
Bara unrar är det samma motorfästen på samtliga små sexor? Har själv funderat på att byta till en 2,5 l motor på min e21 323a. Kimpan 323i -79 |
|
|
Jag frågade Jarls bilservice idag om en 525 motor passar i min 320 -85 E30...Han svarade att det é samma motor men har inte samma motorfäste....Men kan man inte ändra på mina motorkudar alltså svetsa om dem...Eller det é för mycket bök med det???? Är där någon här på forum som vett någon som ska sälja en 323 eller en 325 motor komplet???? Jag har kollat över allt den enda jag har hittat den é övanför vänern, vättern...Lite bit att köra så tycker jag även att han é dyr skulle ha 8000:- men jag fick ner honom till 6000:- har gått ca 18000mil och é en 87:a é det billigt???? Tck för hand |
|
Patte |
Daniel.Clausen: jag köpte min motor 325i för 6500:- han begärde oxå först 8000:- men det gick att pruta bra. den har gått ca: 12885mil och är väldigt fräch. en ägare en man i 55 års ålder och den är pigg.. =) och den slammrar inte o inte knackar eller dylikt. synd att du inte var intresserad av att köpa den och hela min bil för 10000:- jag har en 320i kaross -84 med sport ratt vaxel knopp sterio osv. ögon lock vita mätar tavlor 325 växel låda och bak axel.. bilen är fråch förutom rost i golvet. 2 små hål vid drenerings plugarna den har dessutom m3 vinen och 16" sommar fälgar snygga och det är splitter nya vinter däck. hör av dig om intresse finns. Det man inte vet mår man inte dåligt av.. |
|
Tjena patte har du något nr man kan nå dig på...Jag é intresserad utav din bil...Du kan nå mig på 042-89212/0739-761286 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.