|
|
|
|---|---|
| när man monterar en skyddsbåge i e30 alltså ingen helbur , undrar jag om själva huvudbågen ska sitta så den trycker mot taket eller kan de va en glipa på ett par cm ? | |
| nån som vet ? | |
|
absolut ingen glipa! buren skall sitta så nära taket som det bara går överallt! MVH Johan K |
|
| säker att de behövs ? på många bilar ser man att dom inte följer taket ? | |
|
sitter den tightare så hjälper den till att styva upp ordentligt och du får mer marginal för skallen också... slutar båge i öronhöjd och huvudet hamnar ovanför så kan en liten volt förändra dina nackkotors placering och det är obra... :) försök att "vika" bågen lite framåt eller bakåt för att komma åt att svesta runt hela röret. Helt enkelt: ju noggrannare/bättre du gör jobbet ju säkrare sitter du, och säkerheten är ju anledningen till bur! Jag skulle inte tumma på jobbet om jag river isär bilen och står med svetsen i näven... Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
Sen känns det som att jag inte skulle vilja ha en rörhög i bilen om jag inte litar 100% på att svetsarna och utförandet är perfekt. Jag vill inte ha ett rör genom skallen vid en olycka bara för att bågen inte satt ihop som den skulle. För min egen del skulle jag räkna det som ett leja-bort-jobb. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
"För min egen del skulle jag räkna det som ett leja-bort-jobb" Alternativt: se till att göra det ordentligt och låta det ta den tid det tar (massor). Inget är så jävligt som falsk säkerhet! Tumma inte på detta! Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
klart de ska vara ordentligt , vart dock lite fel med mätning så den vart lite kort och då vart de en glipa vid taket , men får ta o fixa de. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.