|
|
|
|---|---|
|
Ja, var sitter samtliga chassienummer/id-brickor på e30? Jag har sökt och hittat en gammal tråd men det var mest gissningar i den, nån som vet säkert? | |
| platta längst fram till höger i motorutrymmet, instansat mellan torkar armarna på torpedväggen, platta i bagageutrymmet vid låset. Tror bara att det finns på dessa tre ställena, men är inte 100. | |
|
Jag har det under vindrutan, i mitten.. |
|
| Ximon, menar du unter vindrutan som i att du ser det när du öppnar huven eller vardå under vindrutan? | |
|
Alpina B8: Om vi säger så här då.. Det är två sifferkombinationer som sitter tryckt i lacken. Du måste öppna huven, sen ser du dom i mitten. De sitter på kanten av "rännan" som går där nedanför vindrutan. Mvh |
|
| ok, då tänker vi på samma ställe | |
| Om dte saknas någon bricka med nummer, vad kan hända då? räknas bilen som stulen eller liknande? eller är det bara de inpräntade nummrena som är viktiga? upptäckte nämligen att en bricka saknas på ett ställe under motorhuven | |
|
Saknas en bricka på min M3a också. Den vid spolarvätskeburken. Har inte vållat några problem än så länge. ///BMW - Was sonst! |
|
| okej, låter bra... | |
|
Alpina B8, du verkar veta en del om bmw. vet du även var man hittar samtliga chassinummer o id på e38? Och skiljer det mellan olika årsmod? Mvh/ Jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.