|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket är en helt genomgången m3e30 motor värd?ALLT gjort för 1000-1500 mil sen,bla nya avgas ventiler mm mm mm. Finns de nåt intresse för dessa? | |
|
Jag tror inte att du har svårt att bli av med den motorn, många 02 ägare är ute efter den motorn, eftersom det är en kraftkälla som levererar mycket kraft och som både är kompakt i måtten, och lätt i vikt. Perfekt i 02:or, som normalt blir för framtunga och förlorar sin balans när man monterar raka 6:or i dem. ___ Vagnparken: Länk |
|
| ok,men vad kan den vara värd?Alla packningar lager o motor kuddar byttes,nya styrningar o ventiler mm. | |
|
Har tyvärr dålig koll på penningvärdet. ___ Vagnparken: Länk |
|
|
Enligt tidigare annonser har jag sett priser mellan 20-25k. Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Vad menar du med "helt genomgången"? Av det du räknar upp låter det som endast om toppen är renoverad. (förutom motorkuddar förstås). Är motorn totalt genomgången av en seriös och kunnig mekaniker och det går att verifiera vad som verkligen är gjort så är den säkert värd en hel del. Jag kan priserna för dåligt för att gissa men själv skulle jag vara beredd att betala minst 25' för en totalrenoverad motor om jag var i behov av en. Racerbilen: Länk |
|
| tackar för de ni som svarat,då har man ju lite o gå på iaf! | |
| Jag har sett flera annonser här på autopower där dom sålt komplett med låda och elektronik för 15k men då har dom gått åt rätt fort.Hör med Lennart Köhler han vet vad en s14 är värd. | |
| En lättad 02:a med M3 E30 motor är nog en upplevelse som heter duga. Är det någon som har bilder på en dylik tingest? | |
| Hittade själv:) Länk Här finns lite märkliga bilder av det mesta i 02 väg och motorbyggen. sevärt. Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.