|
|
|
|---|---|
| När ja startar "kall motor" så står det oeldrunk motor + att oljekannan lyser aldeles för länge slocknar sen är det inga problem motorn låter svinbra inga problem bara just detta. Böt oljefilter + packningar. Det va snustort i behållaren oljan ska väl stanna där uppe men verkar inte som det gör det... Nån som har nå tips? | |
|
Länk Mvh Janne |
|
| Tackar kollade ok kanske är fixat=) få se imorron bitti när ja drar till jobbet.... Den där grejjen satt snätt, bara me 3 av 4 padlar.... | |
| det som kan hända på m30 som gått långt är att kolven till reduceringsventilen i oljepumpen blir sliten,eller rättare sagt loppet blir slitet,sen kärvar kolven ett tag,vilket gör att det tar lite längre innan där blir rätt tryck!jag har bytt en del pumpar på e28 för några år sen,då kostade en ny pump ca1100kr.på e28 tar man bara ner sumpen utan problem,vet ej hur det är på e32an.läcker det nånstans?vad menar du med snustorrt?ingen olja alls? | |
|
Tyckte inte att det "bara" var att ta ner sumpen.(E28) Fick lyfta hela motorn en bit, då pumpen går ner ganska djup i sumpen. Vet inte heller hur det är på E32, skulle tro att det är ungefär samma förfarande. Motorn är ju samma. /Geson |
|
|
Behållaren där filtret sitter var snustorrt, men då hade bilen stått cirkus 5timmar. Är bara det men i vilket fall så är det inge bra=( Jaja få se imorron som sakt.... |
|
| geson,vad jag menade var att man slipper ta bort balken,har sett att folk har gjort det i tron att det var nödvändigt!!bilen jag har nu fick jag med sumpen+balken borttagna(sur man blev)! | |
| funkat som de ska idag =) så man får verkligen tacka =) | |
| funka ej idag hm följer tipset imorron så får väl se hur de slutar=) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.