|
|
|
|---|---|
|
När man tittar i bmw:s fälgkatalog kan det stå ungefär " till E36 utom M3". Men fälgbredd och ET är detsamma som M3-fälgarna. Jag tänker särskilt på på en fälg som heter Krysseker-Split 5 (7,5x17), den får inte användas till M3 står det. Har detta med bromsstorlek eller är dom inte tillräckligt kraftfulla för att bära upp M3:ans extra tyngd ??? | |
|
E46 M3 har annan offset, det är kanske den som avses? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| E46 M3 har samma offset som 5-serien bak, dvs runt 8. Fram har den vanliga 3-seriens offset. Anledningen är ju att få en bredare spårvidd bak.. | |
|
Va det inte E36 det gällde?? //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
| Det gäller E36! | |
|
Jag är också nyfiken på denna fråga. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Kan det ha med bromsskivornas och bromsokens storlek kanske? Vet i alla fall att det inte är mycket plats över bakom de vanliga M3-fälgarna när de sitter på plats. M3:an avställd 20051028, 77871 km - Länk |
|
|
Jag antar att robert L utgår från 17" och uppåt, så vi kan väl hålla oss till de diemensioner. Mindre än 17" går inte på en M3 pga tar i bromsarna, ska enligt vissa finnas enstaka 16" hjul som passar med, men som sagt från 17" och uppåt borde det ju passa, men det gör ju inte alltid det.. varför? //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Jo jag menar 17". Har bmw:s fälgkatalog framför mig och det finns en mängd fälgar i 17" som ej får monteras på M3.... |
|
|
Kan det ha att göra med att BMW rekomenderar att man bör ha bredare än 7,5" bak på en M3. visserligen har ju de första årsmodellerna 7,5" bak men..... |
|
|
Antagligen så har de tjockt gods i ekrarna och tar därför emot bromsoken. Keep up the good work! |
|
| Då kan ni sluta spekulera nu, anledningen till att vissa fälgar inte rekomenderas till M3 är att BMW anser att M3 kräver högre hållfasthet i fälgarna än de "vanliga" e36:orna. | |
|
Så det har inget med bromsar att göra? Då är dom tyngre också? |
|
|
blixten slår huvudet på spiken. Så är det. /Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.