|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Har lite funderingar om BMW 316G, Har surfat rynt för att hitta lite info om just den modellen vilket inte visat sig vara det lättaste! Så vad gör man? Dyker givetvis in här å frågar så hoppas därför på fina svar! Funderar på att köpa just ovanstående modell Info om den Nedan: 316G Årsm. 98 Färg. Vit Mil 16000 Sov däck Sommar på lättmetallfälg. Går bra, har kollat det mesta från Beg Guiden här för den modellen, å inte hittat några fel! Inge rost alls! Den finns på bilfirma å de vill ha 52 för den, går säkert att pruta. Är Priset OK å vad mer finns att tilägga om just G modellen? Tacksam för alla tipps å hjälp jag kan få? Tack på förhand! | |
|
Kolla hos KVD bilauktioner Länk dom brukar hamna där när kommuner och liknande skall bli av med dom. 316g brukar vara rätt så billiga och lågmilade, fast oftast lite buckliga och smutsiga invändigt. Jag har även hörta att det kan kosta en redig slant att få fart på "gasen" om något skulle strula där. Men jag har inget bevis för det utan bara hörsägen från BMW verkstäder. Bilen går givetvis att köra på bensin om något skulle strula med gasen. Men jag vet inte hur besiktningen ställer sig till det hela om inte gasdriften fungerar. Jag tycker att bilen i fråga är alldeles för högmilad för priset som begärs. Hos KVD kan man hitta låt säga 5000 milare för samma pengar om man har tur. |
|
|
Jag vet inte så mycket om just den modellen men jag kan tipsa om sökfunktionen här på forumet. Trots modellens ovanlighet hittar man ganska många trådar där den är omnämnd. Gasbilarna borde ju vara hårdvaluta nu i trängselskattetider. Mvh Johan |
|
|
"pruttgas" på forumet kör ju en 316g...han kanske ge mer uppgifter och erfarenheter om just denna modell. Vad är du någonstans?? :-) |
|
|
Nego! Kolla på bilpriser.se slå in reg nr, milantal osv, så ser du vad den bilen är värd. Mycket bra sida. ----if it ain´t broke don´t try to fix it------- Länk Raymond |
|
|
Tackar för alla svar! Känns ju endå som att för 50 lappar så kan jag få en lite roligare BMW på Blocket eller så! Men e endå sugen på bilen om man skulle kunna få ner den i pris! Tar mig trotts allt från A-B med en liten slöare bil åxå! Ska dock ta å höra lite med "pruttgas" Jävligt bra Nick för å köra en sån bil =) Bor i Umeå så jag slipper ju Trängselskatterna endå ja =) |
|
|
Umeå, då minskar ju nyttan med "g" avsevärt. Jag håller med om att det går att hitta mycket annat köpvärt för de pengarna i så fall. Varför inte en vanlig 316i? Mvh Johan |
|
|
Hade man haft ett normalt baksäte i 316g så hade jag förmodligen haft en. Att den är strikt tvåsitsig gör att jag inte kan ha en, trots att jag bor innanför tullarna. Har för mig att den är tyngre än ordinarie 316i och därmed dras med en högre fordonsskatt. //Stenback |
|
|
Nego: Såg ditt meddelande idag. Eftersom du bor i Umeå är det nog knappast lönt att satsa på en gasbil. Bilpriser.se ger en något missvisande bild pga. gasbilarnas för tillfället något högre affektionsvärde (pga. höga bränslepriser och trängselskatter). Jag köpte min förra året och då hade den rullat 9000 mil. Priset var 44000. Efter 5500 mil (och en spindelled) kan jag nog fortfarande få ut samma peng så mer än 45000 ska du nog inte behöva ge. Annars är det bara att tuta och köra med gasbil. På gasen ligger jag mellan 3.50 och 6.50 kronor milen beroende på var jag tankar och hur fort jag kör. Billigare bruksbil har jag aldrig haft. Bjud lågt på bilen och sälj den i stockholm ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.