AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.566

Hur kopplar man in en baslåda i M3 -96?

M-
40
M-peror
325I Cab -01
Har en M3 cab -96 och funderar på en baslåda.
Kan man använda orginal huvudenhet (panelen)? Men det finns väl knappast uttag för lågnivåkablarna där?

Om man byter huvudenheten, då kan man inte använda cd-växlaren eller?
Hur gör man?
Nån som har några ideér?
m-
331
m-b
Bmw X4

Porsche 911 Targa 3.0SC
Du måste köpa ny huvudenhet med lågnivå utgång.
Men köp en med CD växlarstyrning så kan du görtfarande använda cd växlaren + att dom flesta i dagens läge har mp3 vilket är mycke smidigare
M-
40
M-peror
325I Cab -01
Ok, Då kan man spela mp3 i huvudenheten, men kan man sätta i mp3-skivor i cd-växlaren då oxå? Om man köper till en cd-växlarstyrning?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Man behöver inte alls köpa ny stereo bara för att man vill ha en baslåda! Hög/lågnivå omvandlare funkar fint för baslåda. Beroende på vad du har för original system så finns det även möjlighet att få ut lågnivå ur systemet som kan användas till slutsteg.Har du ingen navi el likn kan det dock vara värt att köpa en eftermarknads spelare med fler funktioner och bättre ljud i , det finns adaptrar till det som gör att t.ex ratt styrningen funkar även med en annan radio.
Visa användare
205
häry
320is -88 s14b20
Ok, Då kan man spela mp3 i huvudenheten, men kan man sätta i mp3-skivor i cd-växlaren då oxå? Om man köper till en cd-växlarstyrning?
svar nej men det fins cd-växlare med mp3 stöd att köpa

inte bara bmw är bakjulsdrivet
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Original cd-växlare funkar inte ihop med eftermarknads radio tror jag.
M-
40
M-peror
325I Cab -01
Men om jag köper en mp3-stereo, kan man sätta i mp3-skivor i cd-växlaren då?
M-
40
M-peror
325I Cab -01
Hewi: -Du va snabbare..
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
cd-växlare börjar inte ta MP3:or bara för att man mont en HU som gör det.
m-
331
m-b
Bmw X4

Porsche 911 Targa 3.0SC
Bmws cd växlara har alpene bla adaptrar för. Det går ju även med en hög-lågnivå omvandlare beroende på ljudkvalite man söker ok ekonomi
Cd-växlare tillhör stenåldern, en bra Mp3 spelare är långt mycket smidigare.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Dubilidu: Är man ute efter välljud så är det tyvärr cd-växlare som gäller!
Bemöda dig inte ens med att svara: Det är skit bra ljud i min Ipod!
m-
331
m-b
Bmw X4

Porsche 911 Targa 3.0SC
Är det välljud skulle jag skrota cd växlaren med och köpa mig en riktigt fin cd spelare fram. långsa kablar är alltid en dålig faktor
Ulke
Nu var det nog CD-växlaren som sitter Original i Bmw:n som Hewi menade versus en Mp3 som kopplas till huvudenheten.....och där liksom i jämförelse med vilken MP3-spelare som helst så kommer alltid CD-n att vara överlägsen i ljud....

Skall man ha riktigt seriöst ljud i bilen så är det tyvärr bara att hysta ut det som sitter i den....om man inte kan hitta en RIKtig lågnivåutgång på den, så kommer den aldrig att ge det där rätta ljudet. Lågnivåomvandlare i all ära, visst funkar det, men det är långt ifrån idealt att ta en förförstärkarsignal, köra den genom effekttransistorer och sedan genom en resistans, bara för att åter förstärka upp den i en annan förstärkare.....

hmmmm...invecklat blir det alltid :o) men jag fick ju åtminstone kladda lite här haha

mvh Ulke
325_e30
huvudenhet med lågnivå utgång, Lågnivå kbeln från Sterion, o sedan PLUS kablen Från betteriet SOm du sedan drar Till Steget var du nu Vill ha de, Och Remouten från sterion o till steget,

Sedan jordar du bara Från karossen Till steget sen e det bara o köra igång i stora drag, om du vill göra det lite mera seriöst så Finns det massor med lulu o köpa!! Lycka Till!

Bmw For Life
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.