|
|
|
|---|---|
|
Ja det blev 2 fel bägge lamdorna .. fan vad trött man är nu sov inte en blund i natt vet inte om det var psykiskt bara för att man skulle göra en DIS så låg man och fick för sig att dom skulle hitta en massa fel visst .. synd bara att dom ej hade lamdorna hemma..och värre var ju att sista bussen hann gå hem skall jobba i morrn annars hade jag lämnat bilen men nu fick man vackert köra hem.så nu blir det till att åka ner på fredag igen Bimmer | |
|
Vet inte hur det är på v8, men på m30 motorerna så brukar man flytta lambdorna en bit på grenröret, de ska visst hålla mkt längre då, speciellt om man kör mkt kortkörningar /Simon |
|
|
JA det kanske skulle fungera.. men det största felet är ju oftast många kortkörningar att dom inte hinner bli riktigt varma .. och vintertid är det inte alls vidare bra.. så man kan tänka på att ta en liten extrasväng även om man vill hem fort hellre det än att åka på den kostnaden.. men det är i allafall skönt att man gjort denna DIS så nu får man böörja med att byta lamdorna sen gör dom ett avgastest då vet man ju vart man ligger efter det i allafall .. och jag måste säga att dom var riktigt trevliga Killarna där jag var förklarade bra.. dömde inte ut kattarna på en gång utan att dom mycket väl kan ha klarat sig .. men har jag otur så måste jag byta dom också nåja jag får se efter fredagsturen om det ser ljusare ut då men hoppet finns Bimmer |
|
|
Hej Vad kostade en sådan DIS kontroll? Är det en felsökning ? |
|
| bimmer du har mail | |
|
Baader kan du skicka det igen fan jag lyckades radera allt på min mail..suck Bimmer |
|
|
Hej acalson eftersom jag skall dit igen och byta lamdorna så då skall jag betala allt Bimmer |
|
|
Ursäkta acalson ja det är en sorts felsökning den tar fram om det finns några felminnen i bilens dator tror jag, är inte så haj på det där men man kan kolla om vissa komponenter jobbar som dom skall och vidare. tror det kostar nånstans mellan 500-till 1000 :- Bimmer |
|
|
förästen tack Baader hittade igen dom .. dom hamnade ju bara på bortagna och den hade jag ju inte tömt tack för mailet Bimmer |
|
| np mina sonder sitter direkt på avgasrören där det en gång satt kattar :) kommer oxå köpa ett par nya inom kort från usa | |
|
Skall du köpa kattarna från USA eller Bimmer |
|
| nej kattar ligger i ide och kommer plockas fram för besiktningen. jag menar självklart lambdasonderna | |
|
Ok Bimmer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.