|
|
|
|---|---|
| ..som frågan lyder... :) | |
|
VV kör så länge det går med X tills den är mättad och en annan bokstav tar över. mvh |
|
| Det var inget svar på frågan :=) | |
|
Kompisen registreringsbesiktade häromdagen och fick XMW på sina plåtar. Mvh /Janne |
|
|
När jag reggade min förra endurohoj 2003 fick T på nummerplåten, frågade om jag kunde få ett U men hon svarade "vi kör slut på T kombinationen". mvh |
|
|
...och första bokstav vid nyregistrering Mvh, /Wille |
|
|
Är det skillnad mellan nyreg och import när det gäller första bokstaven? Trodde det var historia. Min granne köpte nybil för någon månad sedan och fick XDH*** ___ //Ulf |
|
|
Gäller gammal bil som sprillans. mvh |
|
|
vet inte exakt hur de funkar, men jag gissar att bilhandlare/generalagent bokar upp sig för ett antal reg nr i förtid, dvs nybilar kunde på W-nummer senare än import.. för importbilar fick X-nummer redan feb-mars 2005. reg. besiktigade min 750 i augusti, fick XHM, köpte mina nya Fabia RS i september, den fick heta WYS... BMW CS #5139 |
|
|
J.L: Ungefär så går det till ja. De kör slut en bokstav i taget, men eftersom de inte går strikt i kronologisk ordning så kan flera bokstäver under en viss period vara igång samtidigt. Men den bokstav som tilldelas nu är framförallt X. Y borde väl dyka upp nån gång närsomhelst tycker jag, iaf innan sommaren. Varje bokstavsserie håller i cirkus ett år, och X sjösattes den 25/2-05 har jag för mig. |
|
|
J.L, Det verkar som att somliga bilhandlare köper ett gäng registreringsnummer "i förväg", de registreringsbesiktigar ju inte bilarna heller, på samma sätt som om du själv importerar en. Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
|
Jag reg.besiktigade min 330 den 29/12 och jag fick reg.nr XNP /M.A. Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
andha45 |
Det är nog inte bilhandlarna som köper reg-numren utan det är generalagenten/importören som för-reggar bilar som ännu inte är sålda. Inte sällan har en ny bil stått 6-7 månader i hamnlager + handlarens lager. Allt för att få upp registreringsstatistiken och bli av med de bilar som tillverkats men inte sålts... t ex kan man på Mitsubishi i Bromma köpa Colt med rabatt ("förregistrerade 31/12-05"), konstigt på nyårsafton...=) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.