AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.346

Är X fortfarande första bokstav vid import?

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
..som frågan lyder... :)
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
VV kör så länge det går med X tills den är mättad och en annan bokstav tar över.

mvh
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Det var inget svar på frågan :=)
Kompisen registreringsbesiktade häromdagen och fick XMW på sina plåtar.

Mvh
/Janne
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
När jag reggade min förra endurohoj 2003 fick T på nummerplåten, frågade om jag kunde få ett U men hon svarade "vi kör slut på T kombinationen".

mvh
...och första bokstav vid nyregistrering

Mvh,
/Wille
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Är det skillnad mellan nyreg och import när det gäller första bokstaven? Trodde det var historia.

Min granne köpte nybil för någon månad sedan och fick XDH***

___
//Ulf
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
Gäller gammal bil som sprillans.

mvh
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
vet inte exakt hur de funkar, men jag gissar att bilhandlare/generalagent bokar upp sig för ett antal reg nr i förtid, dvs nybilar kunde på W-nummer senare än import.. för importbilar fick X-nummer redan feb-mars 2005.
reg. besiktigade min 750 i augusti, fick XHM, köpte mina nya Fabia RS i september, den fick heta WYS...

BMW CS #5139
J.L: Ungefär så går det till ja.

De kör slut en bokstav i taget, men eftersom de inte går strikt i kronologisk ordning så kan flera bokstäver under en viss period vara igång samtidigt.

Men den bokstav som tilldelas nu är framförallt X. Y borde väl dyka upp nån gång närsomhelst tycker jag, iaf innan sommaren. Varje bokstavsserie håller i cirkus ett år, och X sjösattes den 25/2-05 har jag för mig.
J.L,

Det verkar som att somliga bilhandlare köper ett gäng registreringsnummer "i förväg", de registreringsbesiktigar ju inte bilarna heller, på samma sätt som om du själv importerar en.

Mvh,
Kalle

Vagnparken: Länk
Jag reg.besiktigade min 330 den 29/12 och jag fick reg.nr XNP

/M.A.
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
andha45
Det är nog inte bilhandlarna som köper reg-numren utan det är generalagenten/importören som för-reggar bilar som ännu inte är sålda. Inte sällan har en ny bil stått 6-7 månader i hamnlager + handlarens lager. Allt för att få upp registreringsstatistiken och bli av med de bilar som tillverkats men inte sålts...
t ex kan man på Mitsubishi i Bromma köpa Colt med rabatt ("förregistrerade 31/12-05"), konstigt på nyårsafton...=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.