AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.824

Direktimport minskar

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Direktimporten av bilar minskade med 21% förra året, enligt realtid.se

Länk

Don't dream it, drive it
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Saxat ur artikeln ovan:

"– Förutom att prisskillnaden börjar jämnas ut så finns en oro hos köparna. Det finns en del risker med att importera bilar, inte minst för den som aldrig tidigare köpt en sådan. Bland annat finns en oro för skruvade mätarinställningar, att bilen är stulen och att bilarna har en lägre utrustningsnivå, säger han. "

Jag vill nog påstå att tyskimporterade bilar generellt sett är markant bättre utrustade än svensksålda dito!

Prisutjämningen gör mätarskruvar Juro inte känar lika bra. Personligen ser jag inget negativt med seriöst importerade bilar. Jag tror att i framtiden kommer det starkaste skälet till att importera bilar från ex.vis tyskland att vara den högreutrusningsnivån i bilarna där samt ett större urval att välja bland.

___
Vagnparken: Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Euro-kursen är väl inte riktigt som den har varit.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Min åsikt är att jag tvivlar på att det förekommer fler mätarskruvade bilar där än här. Det är ju fängelsestraff för mätarskruvnng i Tyskland. Sen är det ju ofta så att oseriösa säljare/importerare mätarskruvar bilarna på väg till Sverige, därför den höga mätarskruvningen förekommer i Sverige.

MvH Bmw 4-ever
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
peter78w, håller med...
Håller också med peter78w och kan tillägga att jag köpte min senaste bil i Tyskland för att den hade extremt mycket extra utrustning samt individual-lack. Denna bil hade jag aldrig fått tag på i Sverige. Jag var helt enkelt tvungen o leta i Tyskland.

/M.A.
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.