|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket är ett rimligt SLUTpris på följande: e36 328iC M Gärna av nyare årsmodell men ej krav. Krav: M-paket från fabrik Sv-såld och väldokumenterad Max 15000 mil Taklucka Färg: Daytonaviolett, mörkblå eller svart Skicket bör vara över det som kan anses normalt för ålder/miltal. | |
|
Det blir nog svårt att hitta är min första tanke,många import och dem sv-sålda bilarna verkar ha allt annat än M-paket. Min passar in nästan iaf Daytona,max 15 mil och m-paket. Mpower |
|
|
Antar att det är 328:an i Perstorp du syftar på(Annons på AP)? Bilen ser helt klart kanon ut och är helt klart svårvärderad. Klart att priset är högt men hur många av dessa ,enligt mig helrätta e36:or finns det, m-pkt,låga mil(om dessa stämmer?,skinn,rätt färg mm. Kan man få denna för runt sjuttio är det nog inget dåligt köp även om man kanske blir utskrattad av värderingsexperterna... Jämförelsen som brukar göras med att man kan hitta en e46 för samma pengar är fel enligt mig då ingen e46 som är coupe eller harm-pkt,skinn,s-såld ligger på en beydande summa jämfört med denna. |
|
|
Jag är rädd för att du målar in dig i ett hörn om du har dessa krav på 328 E36. Du lär få stora svårigheter att hitta någon bil öht. Jag hade nog haft en större tolerans när det gäller avsaknad av ovanlig utrustning och istället letat upp en så fin bil som möjligt. M-paket går ju att montera i efterhand. Med risk för att bli lynchad av vissa entusiaster... :-) Hittar du en importerad med den specen tycker jag inte att du bör betala mer än max 65kkr efter pruttning, bilarna är trots allt 10 år gamla och du lär få en och annan reparation. Börjar det begärda priset sticka iväg mot hundringen är det bättre att satsa på en 323Ci/328i E46. Lycka till! |
|
|
Budgeten är ca 100'kr. Här är 2 stycken som uppfyller alla krav: 1. Länk Mer bra med detta ex: +Avtagbart drag +Motorvärmare 2. Länk Stort minus: -Varför är bara sänkning monterad fram? Blir ju en utgift direkt att återställa till orginal. |
|
| Nr 1 känns nästan 30kkr för dyr om du frågar mig. Även nr 2 känns mycket dyr. | |
|
Jag förstår vad ni menar med att "måla in sig i ett hörn". Men jag har faktiskt hittat 2 stycken ex som stämmer in. Vad tror ni värdet på dessa kan vara? Jaken Vi pratar om en: e36 328iC med m-paket, sv-såld, max 15000 mil Jag är alltså inte intresserad av en importerad vit inrökt 328i sedan med 20' mil på mätaren. Bara för att klargöra i all vänlighet :) Skulle bli jätteglad om du kunde ge nåt exempel på vart man hittar ett sånt ex jag är ute efter för 55'kr :o) |
|
|
Jag håller med "jaken", båda bilarna är ganska optimistiskt prisade. Ffa den första som i utgångspris känns 20-25kkr för dyr. Många av 95orna saknar ASC+T och har inte heller digitalkliman som är trevlig och kom 1996. Jag sålde min svarta 328 -96 i juni förra året för 61kkr (begärde 69kkr). Den saknar en del av utrustningen och hade rullat mer än 17kmil men var svensksåld och i strålande fint skick. Det tog nästan 2 månader innan någon hörde av sig. Det var massor av couper och sedaner till salu då och väldigt få blev sålda. Då begärdes det 65-70kkr i utgångspris för många välutrustade coupeer, idagsläget borde de rimligen vara ännu mer svårsålda, särskilt nu när tidiga E46 sjunkit så kraftigt i pris. Om din budget är 100kkr hade jag helt klart siktat in mig på en tidig 323Ci istället. En trevligare, mycket modernare och bättre bil än E36 och faktiskt inte särskilt mycket långsammare än 328 E36. |
|
|
Kristoffer_L Måste ha råd med försäkring bl.a. i den budgeten också. Vad är ASC+T? |
|
|
Vansinnigt mycket det begärs för gamla E-36'or. Troligvis stämmer det man hört om att endast 1/10 Bmw utannonserade efter en mån är såld väldigt bra på dessa bilar. Real Power Bara för att du inte hittar nån bil enligt den speciella specen du har som krav för rimliga pengar betyder det ju inte att de är värda de enligt mig komiska priser det begärs. Håller med Jaken i hans värdering av dessa objekt. En bil kan aldrig vara värd mer än den säljs för oavsett vad annonspris är. sw |
|
|
Real Power: Om man räknar bort M3 så kan knappast försäkringspremien bli värre för din del än vad den är för just en 328 E36. Billigast för mig var 10kkr helår/helförs (29 år, prickfri körning 11år, lägenhet i storstad, bilen på gatan). Premien för E46 har alltid legat under motsvarande E36 i helårspremie, jämför och kolla är mitt tips! När jag kollade 323Ci fick jag 6000kr helförs/helår, dvs 4000kr mindre än för 328 E36!! Även om detta inte säger något om vad just din premie blir så kanske skillnaden kan fungera som ett riktmärke? Dessutom har E46 längre serviceintervaller (2500mil) än E36 (1500mil) och sannolikt ett bättre andrahandsvärde än om man köper en överprisad E36. Jag säger inte att du skall ut och köpa E46 men jag säger bara vad jag hade gjort om jag skulle köpa en BMW för 100kkr :-) ASC+T= automatisk stabilitetskontroll+traction= primitivt antisladd och antispinn system. Perfekt att ha så här års, särskilt i hala uppförsbackar. |
|
|
Kristoffer_L har sunda åsikter, spendera 100tkr på en E46 istället såvida du inte är en sann E36 vän. mvh |
|
|
Real Power, bilar med dina krav finns det inte så gott om, men titt som tätt dyker dom upp! Ha inte för bråttom så kommer du nog komma undan betydligt billigare än 80kkr för motsvarande bilar! Lycka till med köpet! |
|
|
Om du inte snöat in på 328 så kanske den här kan vara ett bra alternativ efter prutning! Länk |
|
|
Länk Knappa in reg nummer eller modell, så görs en ungefärlig uträkning på vad bilen kan vara värd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.