|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag införskaffat en 325i coupe e36. Ska börja med turbokonvertering. Vad behöver man göra för att ta ut ca 400 hk. Tänker ballansera motorn, sätta dubbla toppackningar för kompet, ska kanske ta bort vanosen (tror det behövs), sta byta spridare och pump. Sen ska jag ju självklart sätta i alla turbo tillbehör, men vet inte riktigt vilka saker jag ska använda. Är det någon som vill hjälpa mig? Har sökt en del på forumet så jag har en liten aning men behöver mer detaljerad hjälp Tacksam för svar! Johan BMW har dörrar som låter som kylskåp när man stänger dom | |
|
Hej. Börja med att ta ur motorn och plocka ner den i delar. Sedan planar du blocket och toppen. Kanske porta toppen också när du ändå håller på. Sedan använder du en MLS-packning så du får rätt komp. Där har du en start iaf. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
bumper: varför ska han plana blocket och toppen?? då får han ju högre komp... ska han köra turbo ska han ju ha lägre komp som han själv skriver.........! grasam: gå in på denna sida de har full koll på TÖRBO Länk :-P Min förra pärla :-) Länk |
|
|
ok! Vad ska jag använda för tjocklek på packningen, 3mm eller? det är väl bäst! Vad jag vet så måste man väl plana toppen och blocket om man tar av toppen, annars håller de väl inte tätt sen när man sätter ihop de igen. men eftersom jag ska byta packning så måste jag väl plana? eller har jag fel? Johan |
|
|
Du behöver varken plana topp eller block om de inte har slagit sig. Kolla att de är raka innan du sätter ihop motorn. Sen kan man behöva plana topp och block för att få önskat komp med en viss packning. E |
|
|
lättas o troligtvis bäst är väll att köpa turbokittet som PPF http.//www.pure-pf.com säljer, 400 hk utan att byta styrsystem, o kitte inehåller ALLT du behöver. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Ok men på deras hemsida står det att de inte har något kit. man kanske måste ringa till dom? Johan |
|
| leeroy: bumper menade riktplana block o topp så man är 100% säker att dom är plana. sen så är det ju rekommenderat att plana när man byter packning. | |
|
det fanns en tråd på deras gammla forum (innand et blev hackat, jävla t*rkar) om det, men om du ringer till andreas A så kan han bveretta mer. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Ok Tack så mycket! Ska kolla runt lite BMW har dörrar som låter som kylskåp när man stänger dom |
|
|
Tråkiga nyheter!!! Bilen blev demolerad av en kvinna med pickup igår. ska skrotas:( men som tur är får jag pengar från hennes försäkringsbolag. Polisen ansåg att hon var vollande. Man får väl hitta ett nytt projekt!! men fan vad man blev sur på henne. BMW har dörrar som låter som kylskåp när man stänger dom |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.