|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som kan svara på om det går med 17" 8,5"breda ET 15 Fram på en M-Roadster?? Bak kommer det ju att passa med ett par mindre spacers. Har stora problen att hitta snygga fälgar till min Z.a vill helst inta ha spacers. BMW Z3M-POWER FOR EVER | |
|
Det kommer inte att passa fram, det kommer att bredda alldeles för mycket utåt, det kommer att ta i skärmkanterna. Mvh Henrik |
|
| Dom fälgarna är ju avseedda för 5-serien. Kommer funka fint bak men inte fram. För brett som soda säger. Prova med att montera dina orignal M-roadsterfälgar fram ska du få se.... | |
| bakfälgarna fram då givetvis... | |
|
hihi jepp ser inte bra ut..!! måste hitta fälgar som ser lika ut för 3&5 serien .. vad kör ni andra med M-roadster med för fälgar.. åker alla på orginal!! eller jätte feta spacers?? Tacksam för ider.. 17" MVH Peter |
|
| Jag har AC Schnitzers Type III Racingfälgar avsedda för 3-serien runtom. Givetvis då med ett par hyfsat feta spacers (30mm tror jag) bak. Fungerar helt OK även om spacers inte är en ultimat lösning. Men man kan ju inte köpa en uppsättning 19" fälgar med olika ET de blir ju helt osäljbara (nästan) sedan. | |
| Jag har ET 35, med 30mm spacers bak...dom passar finfint fram iaf utan spacers | |
| för vinterbruk sa att saga....om man nu kan tala om vinter dar jag bor...tror att jag ar den enda i omradet som har vinterdack :) | |
|
De flesta Z3M med feta fälgar som jag sett har haft spacers, annars blir det ju som Highway Star säger om man skall sälja dem vidare eller använda dem till något annat. Mvh Henrik |
|
| Jag läste det här med spacers... Ursäkta min okunskap, men kör ni med samma bredd och ET på framdäck/fälg och bakdäck/fälg (säg 225/40-18 och 8'*18' ET 35) och sätter sen på ett par 20-30 mm spacers där bak ? | |
| Nepp, bredden på fälgarna är inte densamma. Jag har 235:or fram och 265:or bak, med 30mm spacers därbak. På din 2.8 behöver du ju inte oroa dig. Det ska ju vara 3-seriens ET runtom på den. | |
|
På min 2,8 har jag 8,5x18 et35 fram med 225/40 och 9,5x18 et30 bak med 255/35. Det får plats bak med uppvikta skärmkanter. Mvh Henrik |
|
|
Highway Star & soda: Tack grabbar ! Då börjar jag få lite grepp på det här. //Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.