|
|
|
|---|---|
|
Hallå jag hade som många andra pixelbortfall på min e-39a -02a, fick hjälp av en kille som påstog sig kunna fixa till detta! Resultatet blev att nu har jag total black disply!!!!! Kul värre!!! ringde till bmw och frågade om pris på en ny, 6480sek plus ingiftning av nya mätaren ca 1500sek,,, jag tror jag spyr 8lax för detta,,,,, Nu kommer frågan går det att få tag i endast en ny display????? och var isåfall????? taksam för tips,har ej lust att lägga 8 tusen spänn på detta. | |
|
Denna firman kanske kan hjälpa dig för en betydligt mindre summa pengar, förmodligen förutsatt att ditt kluster inte är för skadat Länk Maila dom och se vad dom säger. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
>>tsaros, har du skickat ner nått instrument till Hamburg firman? Är dom duktiga/prisvärda? Jag har några pixlar som försvinner ibland i färddator displayen, otroligt irriterande... ///Tobbe |
|
|
Tobbe: Jag skicka ner hela min bil till BMW Hamburg :) Hur det blev vet jag inte då jag inte har hämtat den ännu. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Skickade du bilen med DHL eller UPS? coolt! :-) Nu har jag mailat dom och bett om ett prisförslag med frakt å så... ///Tobbe ich rase gern! |
|
Amethyst |
Handlar det inte om att display glaset ska spännas lite hårdare mot kontaktytan? |
Scheckheft |
Hej Amethyst: nej, det handlar inte om det. Mvh Scheckheft |
|
fick själv priset till 4800 kr inkl.inst men du kan även köpa beg.om du hittar rätt model o allt |
|
|
Hade borta nästan alla pixlar i min 528-99. rengjorde plastskivan under glaset med oxidlösning enligt anvisning på Gör-det-självsidan. Den blev helt perfekt sen.. |
|
| Problemet va att min display e hel svart pga att (experten) klippte av dom tunna eltåtarna till displayen och skulle löda dit nya, vilket inte fungerade,,, skall lämmna in bilen nästa vecka pris på nytt kombiinstrument 6480sek ingiftning av nya instrumentet ca 1500sek summa ca 8000sek,,,,,,,,,,, snacka om att det känns surt,,,, med facit i hand skulle jag skickat mitt instrument innan nån(expert) hjälpt mig finns en bra firma i Canada som fixar med garanti,,,, | |
|
Amerika är lite onödigt att skicka den till, finns en firma i Tyskland eom fixar pixelfelen om man inte vill prova själv, 150-180 eur har jag för mig att det kostar. FP |
|
FlashZZZ |
Hej, Pixelbortfallen beror inte på dåliga ledningsbanor eller kontakter utan beror på att ett mellanlägg av gummi som skall pressa mot ledningsbanorna torkar med tiden och vilket gör att pressen minskar och pixlarna försvinner på vissa ställen. Oftast är problemen mindre på vintern än på sommaren då gummit torkar mer på sommaren och fukten på vintern får gummit att svälla en aning. det man kan göra är att försiktigt försöka lägga in en tunn pappskiva, skummgummiskiva eller liknande där och i samma storlek där gummit finns för att öka pressen på ledningsbanorna. |
|
Det beror just på dålig kontakt . Gummilisten du nämner är just själva kontaktöverföringen, det är ingjutna ledare av grafit i gummit (zebralist). Försöker du ersätta denna med papp eller skumgummi så har du ingen signalöverföring alls mellan display och kort. FP |
|
FlashZZZ |
Hej, Man skall inte ersätta denna list utan lägga in något annat (papp gummi eller liknande) i samma storlek så att den totala (befintligt + extrainlägget) tjockleken blir en aning större. |
|
OK, jag missförstod nog. Det är svårt att pressa ihop glasdisplay och kretskort, ibland finns en skruvad eller clipsad ram runt som man möjligen kan justera. Samma konstruktion används flitigt i många displayer, klockor, räknare, mobiler, termometrar osv. Min erfarenhet är att byta ut gummiledaren, men inte sällan hjälper rengöring av kontaktytorna med fett och oljefri kontaktrengöring. Kretsarna är mycket högohmiga, det behövs inte mer än några dammkorn för att det skall bli störningar. FP |
|
Ulke |
Samma problem hade NOKIA på sina tidigare modeller 5110/6110 och det enda som hjälper i längden är som Folke säger att byta ut gummibiten/kontaktbanan.... mvh Ulke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.