|
|
|
|---|---|
|
Jeg har m3 limo från 95, jeg vet inte om vilken type vanos jeg har, men jeg hörar at der finnes rolls royce och sachs eller... Men hvor hittar man dom och jeg tror at min vanos (m3 från 95, 3,0) har problemer och skal mjöligtvis skiftas, nogen suggestions?? | |
|
Finns väl bara en Vanos till 3.0.an. RR enkelvanos. Det är på 3.2:an det finns både RR och Sachs, med då är det ju dubbelvanos. Bilen:Länk /Henrik |
|
|
Får man fråga varför du tror att den behöver bytas??? Märks det något på hur bilen går. mvh/Flisan |
|
| Sökfunktionen borde du bekanta dig med... | |
|
Finns nån slags inspektionsprogram BMW skall kunna göra för att kolla Vanosen med hjälp av dator. Min BMW verkstad skall göra detta på min. De ser om vanos ligger inom tolerans för vad BMW angett! //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Mkt vanos här på forumet.... Som jag ser det så är RR enkelvanos väldigt säker. Det vanligaste felet vid rassel är dålig kamkedjesträckare/dåliga skenor för kamkedjan. Vid ojämngång/dåligfart vid vissa varvtal finns det några alternativ: 1. magnetventiler (kan bytas separat) 2. fel på vinkelgivare för kammar eller att den lilla pinne som sitter i kamdrevet ramlat bort och på sådant vis inte får givaren att fungera. 3. Brunnen vanosbox pga dåliga magnetventiler, ta isär o titta. 4. Sliten hydraulcylinder för kamvinkel inställning, kan inte köpas separat men borde gå att tillverka av någon som jobbar på en mekaniskverkstad. Denna var ganska sliten på den M3a som jag skruvat med (ca 15000 mil). Och så är det mkt tjat om den så kallade vanosväxellådan, kan någon förklara för mig vad i den som kan rassla??? Skulle något vara slitet så är det ju bara en enkel fjäderbricka. MVH Fredrik |
|
|
Det är dags i morgon och titta på motoren, men forleden kom der mjisljude från motoren och den stoppade, startede i ca 15-20sekunder, men stoppade igen och inte startar mere, men really bad sounds just before... Jeg hadde en ljud som komm mellan ca 2000-3000 varv och plötsligt sker detta.... Mekanikeren måste se imorgen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.