|
|
|
|---|---|
|
Hej Om jeg ville skifta motor på min m3 e36 från 95, kan jeg direkt montere en 3,2 motor istället för min 3,0 eller andra förslag?? | |
| ta en från M5 e60. den är bättre | |
ErikNilsson |
Ja M5 E60 motorn är bättre. Jag har även hört att kabelstammen till denna motor passar rakt av till M3 3.0 motorn. Estimatet för att byta detta blir nog inte mer än 3,5 timmar. Lycka till och fråga gärna ifall det uppstår några problem. |
|
Vänta, får V10.an plats överhuvetaget? Man får la bygga om allt som finns. Och en V10.a i en E36.a, nja...undrar ja man får nog förstärka lite överallt..... Lite svårare än att ta en 3.2 motor iaf. Bilen:Länk /Henrik |
|
| Ironi tycks inte gå in här... :) | |
|
hahahaha...humor!! En big block V8 skulle tydligen också passa om man skär lite i hjulhuset...har jag hört |
|
modano |
varför inte en jetturbin från Viggen? passar perfekt på taket med original spännband! |
| hahaha... det va kul modano | |
|
HEHE..tänkte väl det ja:) Bilen:Länk /Henrik |
|
|
Nåh var der någon som ville svara min fråga..?? Ham stefan från uppsala som jeg har köpt bilen från, har mishandlat m3 fullstandigt och nu behöver jeg mjöligtvis en ny motor och jeg forsöker at hitta en ny motor och om 3,2 passar kunne det måske monteres, men jeg vil helst have en 3,0 som den originale... Har ni forslag til hvor jeg kann söka efter begagnade M motor???? |
|
|
M3 Cat. Jag kan inte svara på din fråga fullt ut, men jag tror Schmiedmann har eller har haft M3 motorer. gör ett försök där iaf. Annars får du se om du kanske hittar på annons här eller blocket. kanske finns nån smälld bil. MVH //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
Helga |
Skulle en 3.8 från en E34 platsa månntro. Borde bli grymmare än en 3.2. Nån som vet. //Helga |
| 3.2 passar utan problem om du hittar en komplett maskin dvs med kapelharva styrbox rubbet | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.