|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag undrar om man kan ha 16" fälgar på en M3. Jag har ett par orginal 16" fälgar som jag tänkt använda som vinterfälgar, jag vet att det finns ett fåtal modeller i 16" som tydligen skall fungera. Är det någon som vet med säkerhet? /foo | |
| Har också hört att en del 16" ska passa. Hade själv 16" originalfälgar som jag hade vinterdäck på till 328:an. Dom fälgarna gick inte på M3:an pga att bromsoken var för breda. Men hade man använt spacerplattor så hade de säkert funkat, enda sättet är väl att prova. | |
| med ett par helt vanliga 16" går det ej! det finns däremot specialverisioner med extra mycket plats som har plats för bromsarna. Kostar en slant, men blir billigare med däck i längden.. | |
Peter |
Kolla vad det finns för plåtfälgar, med plåtisar ska det kunna funka! mvh PETER ____________________________ www.strippen.ws - e30.dot.nu |
Marquez |
Jag har 16" DTM 100+ Qualifyer till min M3a som vinterdäck. Det fanns dem och 2-3 andra fälgar som passade enligt Däckfirmornas kataloger -Mackan- |
| Jag tror (utan att veta) att m3 bromsarna är större på senare årsmodeller vilket kan göra det knepigt med alu i 16 tum. Däremot passar plåtfälg från 525ix e34, 7x16 tum med 205/55 på m3. | |
|
snälla...altså plåtfälgar är skitbra att ha på vintern, men inte på en M3a, det ser för sorgligt ut... sen som Blixten säger, -96 uppgraderades bromsarna i.o.m 3.0 -> 3.2 motorn, och oken blev grövre... . Jag har iofs 16" vinterfälgar på min M5a, men det är BMW mod.5, dvs krysseker, och grundare fälgar får man leta efter, men det gick ju även i omkrets, så varför innerdiametern skulle vara för liten förstår jag ej ( M5 e34 och M3 e36 har båda 320mm skivor, och mig veterligen samma storlek på Ok ) lycka till att hitta ALU. det finns så många som är till salu/snygga/billiga . så leta vidare, försök slippa plåten..... MVH Philip med M3 original på vintern : ) Philip |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.