|
|
|
|---|---|
|
Hej, Nyanländ här på forumet (Google är gott) med en fråga: En 525 Touring -01 (man) med 21000+ mil på mätaren, svensksåld och dokumenterad: Vad ska man tänka på? Jag menar om det finns nån allmän konsenus som t.ex. "Över 20K mil på en 5-serie Touring? Ta en annan!" eller om det anses vara "Helt OK, de går 30 lätt!" etc. Givetvis går saker sönder och slits, men jag är alltså ute efter om det finns stora problem som är allmänt kända. Jag kör idag en 530iA Touring -01 med halva det miltalet och är helnöjd, men behöver en kärra till. | |
|
Det verkar vara långkörningar den bilen till mestadels utsatts för, och du lär inte bli lurat på milen :-) Värt att tänka på är att bromsar, stötdämpare o dylikt kanske måste bytas inom en snar framtid. Tror i princip att en 6 cyl 2,5liters maskin kan hålla riktigt länge, om service bara är skött enligt boken. Bilen har ju rullat många mil och är rätt ny så jag ser det inte som en nackdel... Jag tar hellre en nyare bil med mycket mil, än en äldre bil med lite mil :-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Det blir nog en del småpyssel med bilen men motorn lär hålla över 40 000mil eller så om den är rätt servad. Om man är lite smart så hittar man någon liten BMW verkstad och ber dom titta över bilen innan köp. Se även till att byta lite grejor i förebyggande syfte som exempelvis vattenpump mm. Åren dödar mer än milen. Det allmänna skicket avgör affären enligt mig. En sliten bil går inte att få rätsida på. Slitage är INTE helt avhängt av antal körda mil. Titta även här för vidare tips.: Länk | |
| Att tänka på är ju det som står ovanstående men när det gäller "långmilare" så är det extra viktigt att bilen har fått bra service och i rätt tid. Om bilen skötts om ordentligt och underhålls så är ju 21" inte mycket, men just grejer som slits kanske behöver bytas snart, ha det med i kalkylerna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.