|
|
|
|---|---|
|
Jag har en orginalmonterad webasto värmare i 540:n, som jag gärna skulle vilja använda så här års! Men jag är inte fan till och lista ut hur man programmerar den! Förstår inte riktigt det här med "Heiz ein/heiz aus, luft ein/aus. Instruktionsboken till stereon(där instruktioner till webaston finns) är givetvis på tyska! Har sökt men fann inget som gjorde mej klokare! Om jag tex vill ha igång värmaren kl 06.00 med både värme i motor och kupe, hur går jag då tillväga?? Mvh Veåttan: Länk | |
|
Hade webasto i min fd 540 men jag programmerade den aldrig utan startade den med fjärrkontrollen och 20-30 minuter senare så var bilen varm och go. Vad jag vet så är det enbart en kupevärmare, alltså ingen motorvärmare. ___ //Ulf |
|
|
Ok. Tyvärr har jag ingen fjärrkontroll så jag måste programmera den! Veåttan: Länk |
|
|
om du trycker Heiz ein så startar du värmaren och den går i en halvtimme. Om du ska progra mera den till kl 06.00 så trycker du på ex: zeit1 sedan set och då är det bara ställa in tiden 06.00 sedan set igen då ska en liten röd lampa lysa till höger på panelen,KLART,bilen är varm och redo att köras halv sju. om du sedan ska åka kl halvsju dagen efter är det bara att trycke zeit1 och set så är det klart |
|
| Min Webasto till 540 är både motor som cupevärmare,kan starta den med fjärren eller från bilprogammet i nav/färddator mm. | |
|
Ok, ska göra ett försök! Jag tror denna ska värma både motor och kupe! Tackar för svar! Mvh Veåttan: Länk |
|
|
leifeugen: så om din bil stått med värmaren på en halvtimme och du startar den så går din tempmätare upp direkt till normalläge eller? Jag hade en originalmonterad webasto på min 540 -00 och jag upplevde det som att det bara var en kupévärmare, dvs motorn var ej varm när man tog bilen på morgonen trots att värmaren gått 30 min och kupén hade rumstemperatur. ___ //Ulf |
|
| Är själv osäker på webastons motoreffekt, men det tycks som om den har större effekt än motorvärmaren som jag hade på förra bmwn. Jag har en startsträcka på 1 km innan jag når landsvägen, och när jag når den har temperaturen ökat mer än vad jag tror att den gjorde på de bilar jag haft med motorvärmare. Men jag erkänner att jag är lite osäker. | |
|
Det blir väl lite värme i motorn ändå, för det är väl kylvattnet den värmer upp för att få värme i kupen? Veåttan: Länk |
|
| Min är upp till normalvärme efter ungefär 30min.åtminstone ännu,har ändå inte varit så rysligt kallt denna vinter,så jag vågar inte säga direkt om det räcker när tempen faller under -20 grader.Har försäkerhets skull kopplat en DEFA cupevärmare tilsammans med defa batteriladdaren. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.