|
|
|
|---|---|
|
Lämnade in bilen imorrse på Speedline för montering av motorvärmare, så killen hadde nog tömt systemet, konstaterat att motorvärmar prylarna var fel, sedan satt tillbaks grejjorna, och fyllt på systemet igen, jag hämtade bilen körde ett tag och märkte att det luktade glykol, då stanna jag öppnade huven och såg att locket var löst till påfyllningen. Lungt tänkte jag, skruvade åt locket, åkte hem, senare tog jag bilen för att göra några saker, då rusade tempen upp på rött, svängde då in på OK, öppnade locket med ett sprut :), fyllde ny kylvätska, och efter det så vandrar temp mätaren från mitten snabbt upp till nästa streck för att sedan gå tillbaks till mitten igen, flera ggr. Frågan är väl, gör den så för att det är luft i systemet? Har öppnat luftskruven på kylaren, kom inget varken luft eller kylvätska.(luftskruven öppnade jag senare med ljummen motor). Skrev i en lånad tråd förut, men jag hittade fler problem, Bilen blåser inte varmluft i kupén fastän tempen står på mitten, 32 grader på acn, men endå strömmar iskall luft in. Vad kan vara fel? behövs system luftas rejält? Körde alldeles nyss med tempen på mitten i ca 10 min, med bara kall luft som kom i kupén. Tacksam för svar. Mvh Mange | |
|
Låter ju som att det är luft i systemet. Men akta dig för att få bilen att koka, kan bli väldigt kostsamt/jobbigt. Börja med att fråga mekan hur han luftade systemet, följt av en rejäl luftning. Sen kan du ta ställning därifrån. |
|
| Ska ringa han omgående imorgon, detta får dom ta på sig att fixa, det är ju han antagligen som inte uftat systemet eller glömt nåt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.