|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Nu är det så att far min har köpt sig en 316 Compact -94, dock har bilen några skavanker. 1. Bilen "hoppar" när man trampar fullt på 1:an, men om man smyger ner pedalen så går det fint. Mina teorier är spjällkontakt eller tjuvluft... 2. När larmet går så blinkar det i ljusen men det låter inte... 3. Handbromsen hade varit dragen i en månad : ) , så nu ligger den på lite, den verkar kärva en del... 4. Gnissel från någon av de remdrivna grunkorna (d.v.s generator, vattenpump, servopump eller spännrullen...) Annars verkar den gå fint, och vara ganska välvårdad, iaf för de 25000:- han betalade för den.. Tacksam för tipps! /Niklas | |
|
Glömde att säga att jag sökt efter info om motorfelet, men inte funnit något.. /Niklas |
|
|
Är det verkligen ingen som har haft liknande motorproblem?? Här brukar det ju inte saknas erfarenheter annars.. /Niklas |
|
|
ElNiko: 2. Vad är det för larm, BMW original? 4. Gnissel har jag haft, bytte spännrulle + drivrem så blev jag av med det. Ta av remmen och snurra på spännrullarna så känner du om de är dåliga, kan ju vara något annat också. //Stenback |
|
|
Tippar på att någon klippt av sirenen till larmet för det har jag gjort på min ska koppla ur skiten nu ! ;) Att den hoppar kan bero på insuggummit kan ta tjuvluft kolla det.. Länk |
|
|
Tackar för tippsen, ska kolla upp det. Ja, jag tror det är BMW-original larm. /Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.