|
|
|
|---|---|
|
Vad är det för skillnad på en E39 med M-paketet jämfört med utan M-paket? Förutom själva kjolpaketet. | |
| Tror det finns flera olika m-paket. Min har(förutom kjolpaketet): m-sportchassie II , m-sport inredning vilket betyder bla andra instegslister , andra stolar , ratt , växelspaksknopp , fotstöd , bakre ljuddämparen skiljer också.Säkert fler grejer som jag inte kommer på. | |
|
M-sportpaketet innehåller även sportstolar i tyg/alcantara, M-sport chassie, M-multifunkionsratt, M-instegslister, M-fotstöd, innertak i antracit, särskilda interiörpaneler, 17-tums parallelekerfälgar M-alufälgar mm. Se följande exempel: Länk |
|
|
Det som ingår är följande i M-sportpaketet. -Shadowline -interiörlister aluminium matt -M-multi ratt -Sportstolar fram -Dimstrålkastare -M sportchassi 2 (sänkt fram 20 bak 15) -M aerodynamikpaket karosseridetaljer, lackade i bilens färg samt synligt slutrör. -Vita blinkers -m fälgar parallelekerstyling 66 fram 8*17 235/45r17 bak9*17 255/40r17 -sidoskydd och instegslister med M emblem -M aluminium fotstöd för förare -antracit färgat innertak -M-tygklädsel slätvävd/alcantra Standard utrusning komfortpaketet som innehåller b.l.a Klima, xenon, larm, regnsensor. Färgalternatv -imolaröd -Svart II -Cosmossvart -oxfordgrön -titansilver -Biarritzblå |
|
|
Färgvalen är väl innan facelift för efter denna (modellår -01) så finns ju bland annat topasblå och safirsvart. Fälgbredden bak gäller enbart sedanen. Touringen hade 8x17" runt om. ___ //Ulf |
|
| Min levererades med 18"m-fälgar men det kanske var tillval(235/40-18+265/35-18)men står i regbeviset som original storlek. | |
|
Hewi: Standardfälgar var 17" M66 men mot tillägg så kunde man få andra fälgar. 18" M-parallelleker kostade i Tyskland 1636€ i kombination med M-paketet. Till en 530 utan M-paket så kostade dessa fälgar 2429€. Uppgifterna är från Schwacke ___ //Ulf |
|
| Är det inte så att bakfälgarna är bredare? | |
|
ravve: läs inläggen ovan ;) ___ //Ulf |
|
|
M-tygklädsel slätvävd/alcantra är det någon som vet om den sunkar ner sig fort eller om det är en lyckad kombination?? mvh |
|
|
530 har läder Montana som standard vet jag. Om det skiljer annat mellan 520-525-530 och uppåt vet jag inte. Tror att merkostnaden för läder i en 525:a var ca 15 tusen. Niklas Fransosen |
|
|
Dutta: vad jag har hört så håller alcantaran mycket bra och ser nytt ut betydligt längre än skinn. Fransosen: Rätt att sv-sålda 530 hade skinn som standard. I Tyskland så var det en merkostnad på 1550€ för Montana. Samma kostnad för 525. ___ //Ulf |
|
|
Programmer, du har så rätt. :-D Jag missade att det var standard med läder i Sverige bara. Men håller inte riktigt med om att alcantaran håller sig snygg längre än skinnet. Fast det beror kanske mer på hur man tar hand om skinnet än faktiskt hållbarhet. Mitt skinn ser ut som nytt men då smörjer jag in det 4 ggr/år. Hade alcantara och skinn i en Passat förr och tyckte att den alcantaran blev "dammig" fortare än lädret. Det är verkligen ett fenomenalt forum detta!!!! Niklas Fransosen |
|
|
Det är ju så att om man sköter sitt skinn ordentligt så håller det sig snyggt väldigt länge. Har inte själv haft alcantara utan bara hört andras omdömen och jag tänka mig att om man jämför skinn och alcantara på en bil som är 5 år gammal/12000mil och där ingen av klädslarna fått mer omvårdnad än dammsugning då och då så får nu skinnet svårt att hävda sig. ___ //Ulf |
|
|
Xenon, regnsensor, multifunktionsratt och ACC är ej standard på tysksålda bilar. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
|
Läder vet man ju vad det är, och det behöver TLC för att hålla sig snyggt länge. Måste erkänna att jag inte är riktigt säker på vad alcantara faktiskt är för en figur? Är det skinn(mocka) eller är det nåt syntetiskt bjäffs? Har för mig att jag läst att det finns äkta alcantara dvs naturmaterial i stil med skinn men att den mesta alcantaran i bilar är syntet. Och är det på det viset att alcantaran är syntet så är ju svaret givet att det borde vara snyggare om man vara dammsuger nån gång ibland. För egen del är skinn ett måste i en bil, tänk bara på doften när man kliver in i bilen :-) Men det är kallt på vintern och varmt på sommaren så det är väl inte vidare praktiskt egentligen, och som sagt det behöver omvårdnad för att vara snyggt länge. Niklas Fransosen |
|
| Alcantara är ett slitstarkt syntetmaterial som påminner om mocca... | |
|
Alcantara är ett registrerat varumärke typ som fleece , det är helt syntetisk. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.