|
|
|
|---|---|
|
Ja, som rubriken säger.. Hur går jag tillväga när jag ska polera insuget och ventilkåpan på en M20B25? Jag har tillgång till en bilverkstad i några veckor till, så verktyg och maskiner finns det, men jag vet inte HUR jag ska göra för att polera det! Tacksam för tips, fortast möjligt helst! BMW CS Nr:06086 Bilen :Länk | |
|
slipa med sandpapper, sen tar du borrmaskinen med en stårborste på, och efter det så finns det en polertrisa till borrmaskinen, andvänd den och autosol.. körde så på min ventilkåpa och den blev som en spegel :) |
|
|
kolla här --> Länk så får du ett hum om hur du kan fixa det. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Enfråga kan man göra så med alufälgar !? Länk |
|
|
Nu har jag då polerat ventilkåpan...F-N va snyggt det blev!!! :) Nu ska bara insuget få sig en omgång med lite rubbing och annat gott..hehe Skulle nästan vilja pröva att blankpolera fälgarna också...lär ju blir riktigt snyggt helst då jag ska dit med ett original M-Tech 1 paket till våren... ;) BMW CS Nr:06086 Bilen :Länk |
|
|
Hej! Gå in på www.improxcustoms.com & kika, under produkter. |
|
|
Ja det går att göras å med fälgar kolla här Länk för resultatet ja fick på mina, mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
| Tack för tipsen. nu börjar jag också med min 325 e30. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.