|
|
|
|---|---|
|
Sitter och sliter och sliter för att få ut kontakten bak på stereon för ett stereobyte. Den som sitter i nu är BMWs original Blaupunkt bandare (har köpt en bmw->ISO-konverter) och den sitter i min 518i -92. Grejen är bara den att jag får verkligen inte loss sladden/kontakten utan att bryta sönder hela skiten. Har bänt med skruvmejsel och allting men det går bara inte. Hur ska man hantera denna kontakt? :) Verkar som om det är någon form av "glidskenor" på sidan eller är det bara att dra den rakt ut med ökat våld? Börjar få ont i fingrarna :) | |
|
Hej, På min E36´a så satt det oxå en form "glidskenor" på sidan av kontakten och man drog "höljet" till kontakten neråt och sedan var det bara att ta loss den.. Svårt att förklara kanske.. Mvh Jimmy |
|
| ska ta med kameran sen och ta lite kort om jag inte lyckas :) verkar vara en galen tysk ingenjör som tillverkat denna kontakt | |
|
Det sitter en hake som ska dras åt sidan, en mycket smart konstuktion! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| ok kan du förklara hur den ser ut? hittade inget man kunde röra på alls tyvär :/ måste ut imorgon och kolla läget | |
|
Hej. Du ser på isokablaget att den har spår...kika där så ser du hur det är konstruerat. Det var rätt lätt har för mig att man drog en glidskena uppåt för att sedan få av kontakten. |
|
|
ja det gick till sist men faktum var man var _tvungen_ att ta bort locket till stereon för att kunna glida ut kontakten. Galet överdriven konstruktion men men :) Nu återstår bara att lossa mittpanelen så man kan dra all kabel. Är det knepigt att få bort listerna vid dörrarna och så eller är det bara att slita? Måste komma under med RCA och ström. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.