AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.165

Åverkan, någon som någonsin ertappat förövaren?

Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Ja, som rubriken säger... har ni fått fast kräket någon gång? Lever han? ;)

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

Har fått tag på "en" av ett gäng ungdomar.
Fick dock springa i ca 1 km innan jag hann ifatt pojkf..n.
Väl där så kom en person ut från ett grannhus och ringde polis.
Vilket inte resulterade i något åtal, eftersom det var fler ungdomar och jag kunde inte säga vem som gjort vad.

Tyvärr!

Så nästa gång blir det absolut ingen polis inkopplad.. utan då blir det djungels lag som gör sig gällande.
(Om jag inte är lika slut efter löpturen som sist).. ;))
Ik
223
Ika
525i -88
faktiskt så lyckades en vän till mig komma ut till sin bil förra månaden då en kille sitter i full koncentration på tändningslåset. Givetvis så uppstod blodvite och den stackars tjuven fick gå(springa) tomhänt denna gång med diverse blesyrer och gråtandes. Det patetiska var att han sprang och grät samtidigt som han ropade efter mamma. Vilken mes alltså. Hoppas fler lyckas med konststycket att komma i rätt tid till sin bil.
jepp, dom tog nycklarna till min bil och kom dit med sin egen
då dom försökte ta den kom jag ut och då for dom iväg med nycklarna(inte bilen som tur var)
åkte hem och hämtade reservnyckeln och larmade om bilen så den första nyckeln blev värdelös.
eftersom dom kom dit med sin egen bil så ringde jag vägverket och fick veta var han bodde.
åkte hem och förklarade sen för han att jag skulle ta han till dojon
(tränar karate,jiujutsu och kendo) och bryta av han armar och ben om han inte lämnade över dom inom en timme.
killen åkte senare till polisen och lämnade dom där, eftersom han blev rädd för mig och ville inte lämna dom till mig.

passa er bara för att slå dom allt för mycket för då kan dom anmäla er.
vilket också har hänt mig då ett par alkoholister gick in i mitt hem 3 på natten och skulle ta min hund( en chiuahua)
dom bröt ryggen på hunden då dom lyfte upp den.
blev vansinnig och spöade upp dom rejält och slängde ut dom ur lägenheten och ringde snuten.
efter rättegångens slut fick jag betala böter till dom och dom gick fria pga att jag använt för mycket våld.
helt otroligt men sant

"Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower"
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Helgonet>>>Måste först beklaga naturligtvis.

Men>>>Precis så går det till i "landet Sverige"...Enda du nästan kan göra mot asen är att ringa polis och hoppas att dem inte "springer iväg" innan polisväsendet behagar komma...Tyvärr.
Man får väl eventuellt försöka "hålla ner dem" så att dessa individer ej kan "dra" innan polis kommer,men mot fler än en är det ju "tämligen svårt" av kända skäl.

Inte undra på att man känner sig maktlös när dylika tilltag händer :(

Mvh Janne.
uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
Har inte lyckats med detta.men har därimot en kompis som en snorhyvel snodde motorcykeln av.han hämtade ut honom från hans föräldrars lägenhet.hans far frågade vad som händer.polaren och hans bror förklarade att denna person hade stulit min kompis motorcykel.och att han hade vittnen som sett det.hans far vart vansinnig och flätade till sonen ordentligt.sen sa han åt sin son att ögonenböj visa vart motorcykeln var och bad dom sen ge han ett ordentligt kok stryk så han lär sig.han fick ordentligt med pisk dom trodde dom slagit ihjäl honom ett tag.men han var ifarten igen 3 dagar senare och stal en till motorcykel av en på samma kvarter.dom slog han nog inte tillräckligt endå:D
en del hjälper nog inte spö på.men våra grejor rörde han alldrig någe mera.
och han vek av om vi kom gåendes mot honom:D
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Haha, hände en gång förra vinter. Vi satt hemma hos en polare (jag + 3 polare varav en tjej) när vi sen ska åka iväg till macken för att inhandla lite onyttigheter blir vi något förvånade när någon precis öppnar dörren till min polares e34, han satt sig precis på förarplatsen.

Smög oss fram och rykte ur han ur bilen, smällde aldrig till han utan tog ett grepp med armen bakom ryggen (polisgrepp) och satte han i baksätet och körde ut till skogen ca 10 mil i ut i ödemarken en sen fredagskväll, ca -10 grader ute vid 23 tiden.

Väl framme vi ett avlägset område i skogen kostar vi ut han, ner i snön och åker därifrån. Går inga bussar där, vägen är inte ens belyst och det passerar knappt några bilar där.

Är väl inte direkt olagligt och han skulle aldrig kunna bevisa frihetsberövande i domstol för vi skulle vittnat 4 mot 1. Såg aldrig den stackars kraken igen..
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Helgonet: efter att fått veta att du tränar kendo M.m så ska jag inte ifrågasätta dig mer :-) helt rätt gjort mot nissarna som bryt sig in synd att du får sota för det!
Sen en natt i maj för 3 årsen så vaknade min bror av att det var ett jäkla liv på parkeringen och gick ut i på verandan och såg en kille stå och hoppa på bilen(520) han for ut efter nissen och samtidigt som polisen kom så jagade polisen efter killen på en cykelväg med brorsan i den pajade bmwn efter det blev hans vittnesupgifter och grantanternas samtal till polisen som ordnade puckot en rejäl böteslapp på 12 bilar som han mer eller mindre repat och förstört.Det var otroligt härligt att han åkte dit.
Gletcherblau (babyblå) E34 det fanns knappt någon finare bil då och jag gillade den mycket :-(

Mpower
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Vilken idiot, hoppa på en bil.. Hur gammal var han? Vad fick han för straff, eller hur mkt böter fick han? Vilken patetisk stackare, ge sig på försvarslösa bilar..
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
MD: Jag hoppas ni konfiskerade hans mobiltelefon... Mycket bra hanterat för övrigt.

Wilhelm Svenselius
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
MD: Bra gjort med inbrottstjuven!!
Han som hoppade på bilen var 23-24 när han repade och hoppade in takluckan, bla rök en backspegel med och ett varv med nyckel har jag för mig.
Alkohol och läkemedel och en lite lätt rubbad hjärna var orsaken till att han hoppade och förstörde bilar den natten.
250000 kr i böter (minst) och 520 ;an löste dem in pga takluckan och taket var dyrt att ordna till igen!

Mpower
IQ
359
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Helgonet: Felet du gjorde var att du ringde och störde de stackars påliserna. Du skulle bara klappat te dem ett par extra gånger å sedan slängt ut dem från balkongen, utan att störa någon, så skulle det nog gått bra.

Polisens jobb är inte att jaga bovar, utan att skriva papper till försäkringsbolagen så att du kan få ut ersättning.

"Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt"
Hagbard Handfaste
IQ: det som störde mig var att det var det första fallet i Sverige och därmed blir det jämfört för nästa som åker dit. Ett husdjur är alltså jämförbart med en matta.
det sköna var att polisen tyckte att jag skulle ha slagit ännu hårdare så dom inte kom ihåg nått. det var bara en som blev medvetslös i två dagar innan han vaknade. men den andra kom ihåg tyvärr.
det roliga var att i somras när jag körde en avställd bil så blev jag stoppad av samma polis, så vi pratade ett tag och sen släppte han iväg mig utan böter.
det värsta är att det finns folk som inte respekterar att det som är mitt är mitt och ditt är ditt.

"Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower"
Fast ska du slå någon medvetslös, hur mycket ska man då inte slå? Du får ju försvara din egendom och ditt hem, det finns till och med något som heter exess, vilket innebär att du om situationen är pressad kan slå lite extra i ren ilska, men det finns ju gränser.

Varför blev personerna i fråga inte dömda för intrång? Bara för att de åkt på rejält med stryk efteråt "renas" ju inte deras brott.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Man ska hävda att man blev så rädd och uppskrämd av situationen så man befann sig i ett tillstånd då man inte vet vad man gjorde och således inte kan straffas för sina handlingar, då kommer man undan i de flesta fall.
Man kan tex hävda att man var säker på att tjuven var beväpnad, kniv/pistol och därför blev helt vettskrämd.
Helgonet; hur kommer det sig att förövarna som gav sig på din hund gick fria? Berodde det bara på att du brukade övervåld?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.